Erfaren ekonomiassistent till branschorganisation i Alvik
Bravura / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.
Publiceringsdatum2015-11-16FöretagetFöretaget är en kunskapsintensiv branschorganisation som företräder och verkar för sina medlemmar, som utgörs av kommuner och kommunala bolag. Företaget organiserar samarbete och kunskapsspridning i tekniska, administrativa och ekonomiska frågor samt stöder teknikutveckling i utformning av nya lösningar. På kontoret, som ligger på gångavstånd från Alviks T-banestation, arbetar cirka 20 personer i moderna och trevliga lokaler.
Dina arbetsuppgifterI rollen som ekonomiassistent arbetar du brett med uppgifter inom ekonomi men med fokus på kund- och leverantörsreskontra, där du självständigt hanterar alla moment såsom registrering, fakturering, påminnelser, in- och utbetalningar med mera. Dessutom arbetar du med löpande redovisning, kontoavstämningar, momsredovisning och projektuppföljning. Du har ett nära samarbete med ekonomichefen som du också rapporterar till. Du bistår ekonomichefen vid bokslutsarbete och ekonomisk uppföljning. Vidare fungerar du som kontaktperson gentemot organisationens lönebyrå och IT-support. Eftersom det är en relativt liten organisation förväntas du även bistå med övriga kontorsgöromål efter behov. Organisationen använder sig av Hogias ekonomissystem.
KvalifikationerUtbildning: Gymnasieekonom eller motsvarande
Erfarenhet: Minst tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Språkkrav: Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift
Övriga krav (språk/programvaror): Goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel. Du ska även ha god systemvana från något ekonomisystem.
Meriterande: Erfarenhet av projektredovisning och IT-intresse
Dina personliga egenskaperVi tror att du som söker är en person som är van och trivs med att arbeta självständigt och kan driva ditt arbete framåt på egen hand. Du är analytisk och bra på att komma med egna initiativ. Du har förmågan att arbeta detaljerat samtidigt som du också kan ha överblick över ditt arbete. Som person är du prestigelös och ser inga problem i att hugga i där det behövs. Vidare är du noggrann och tar ansvar för dina arbetsuppgifter.
Övrig information:
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm, Alvik
Lön: Fast lön enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura,
info@bravura.se , tel. 08-40024050
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Ekonomiassistent, ekonomi, leverantörsreskontra, kundreskontra, redovisning, avstämning, inbetalning, påminnelser, bokföring, fakturering, kontoavstämning, heltid, Alvik
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElin Gelander 08-40024050
elin.gelander@bravura.seFöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2529333
Observera att sista ansökningsdag har passerat.