Erfaren ekonomiassistent inom leverantörsreskontra sökes till Gr
SJR / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av att arbeta inom leverantörsreskontra, och vill komma in i ett rutinerat gäng på ett stort och välkänt företag?
Publiceringsdatum2018-04-25Om tjänstenSJR söker nu för Green Cargo's räkning en ekonomiassistent med erfarenhet av leverantörsreskontra. Du kommer att få arbeta brett med hela flödet inom leverantörsreskontra, och dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta
• Utredningar och avstämningar
• Kontakt med leverantörer
• Säkerställa avstämningar, periodiseringar och bokningar av konton inom ansvarsområde
• Att säkerställa kvalitetssäkrat underlag under revision
• Delansvarig kring att upprätta tidplan och leverans inom ramen för "körschema" för bokslut och rapportering
• Deltagande i utvecklingen av processer för hela gruppens verksamhet
• Deltagande och uppföljning av förbättringsmöjligheter inom processområdet reskontra
• Uppläggning, korrigering, rättning och spärrning av leverantörer (svenska/utländska)
• Kontering av fakturor
• Manuell registrering av leverantörsfakturor
Förutom ovanstående kommer du även att se till att betalningar genomförs, och du kommer även att bidra till att utveckla processer och rutiner inom reskontraområdet.
Du kommer att ingå i ett redovisningsteam om 5 personer, och du rapporterar till chefen för kund- och leverantörsreskontra. Green Cargo sitter i ljusa och fina lokaler i Solna, med närhet till goda kommunikationer.
Lämplig bakgrund
Vi tror att du som söker har ett par års erfarenhet av löpande arbete inom leverantörsreskontra och därför snabbt kan sätta dig in i arbetet. Du har god förståelse för det ekonomiska flödet, och du har erfarenhet av att ha arbetat i större affärssystem. Du har goda kunskaper i Excel, och det är meriterande om du tidigare arbetat i SAP.
Som person är du snabblärd, noggrann, strukturerad och har en god servicekänsla. Du är flexibel och öppen för förändringar, och du är en teamspelare med god förmåga till samarbete.
Vi ser fram emot din ansökan!
Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag hos SJR med start omgående, och som pågår i 1 år. Därefter finns god chans till förlängning eller överrekrytering till kunden. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är dagtid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Gustav Kendel på 076-647 16 45.
Green Cargo kör 400 godståg varje dygn i Sverige och ersätter därmed 10 000 lastbilstransporter på vägnätet. I vårt nätverk trafikerar vi 270 platser i Sverige och Norge och med partners når vi hela Europa. Kunderna erbjuds möjligheten att märka sina transporter med Naturskyddsföreningens Bra Miljöval. Green Cargo ägs av svenska staten. Koncernen har 1 900 anställda och en årsomsättning på 4,3 miljarder SEK (2017).
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Om företagetSJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGustav Kendel
gustav.kendel@sjr.se +46 76-647 16 45
FöretagSJR
AdressSJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20, Stockholm
Jobbnummer 4107082
Observera att sista ansökningsdag har passerat.