Erfaren ekonomiassistent inom kundreskontra till expansiv bostadsutvecklare
SJR in Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR in Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Tyresö eller i
hela Sverige SJR har fått förtroendet att hjälpa vår kund med kontor i Hagastaden i centrala Stockhom med en kvalificerad konsult till deras reskontrateam. Detta är ett konsultuppdrag med start 15e april och 6 månader framåt. För rätt person finns möjligheten att bli överrekryterad till vår kund därefter.
Vår kund är Skandinaviens ledande fastighetsutvecklare inom de sju snabbast växande storstadsområdena i Skandinavien; Stockholm, Göteborg och Malmö i Sverige samt Oslo, Bergen, Trondheim och Stavanger i Norge.
Publiceringsdatum2024-03-01Om tjänstenVi söker en erfaren ekonomiassistent som gärna ska ha jobbat både med levarantörs- och kundreskontra samt ha grundläggande kunskaper inom redovisning och moms. För att passa i vårt ekonomigäng behöver man vara en teamspelare och serviceminded. Vår vardag består av många bolag och du behöver då ha kapacitet att ha många bollar i luften utan att bli stressad. Noggrannhet och en positiv inställning är en förutsättning för att trivas hos oss. Vi är ett ekonomiteam 10 personer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent i detta team kommer du framför allt att arbeta i reskontrateamet.
Du kommer som huvuduppgift att ansvara för att vår kunds flöde av kundfakturor följer bolagets rutiner och processer. Huvudsakliga arbetsuppgifter för rollen är:
• Hantera utgående kundfakturor
• Hantera betalningar
• Hantera påminnelser
• Hantera bankavstämning och bankbokningar
• Vara backup på leverantörsreskontra.
• Hantera övrig administration som tillhör reskontran eller ekonomiassistentuppgifter
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har lägst en gymnasieexamen inom ekonomi, gärna en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt mångårig erfarenhet inom reskontra. Du har lätt för att arbeta i och sätta dig in i olika system och är van vid en transaktionsintensiv verksamhet och är välbevandrad i Excel. Meriterande för tjänsten är erfarenhet av Xledger. Du kommunicerar obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska.
Dina personliga egenskaperSom person är du driven, strukturerad och noggrann. Du har lätt för att samarbeta och trivs i ett företag som växer och där förändringar är ett välkommet inslag.
Så ansöker duVi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-03-31
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "351".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare SJR in Sweden AB (org.nr 556652-3980),
http://www.sjr.se/ Jobbnummer 8511576
Observera att sista ansökningsdag har passerat.