Enhetschef Vuxenenheten i Lekebergs kommun

Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen i Lekeberg

Unga, expansiva Lekeberg har landsbygdens fördelar nära storstaden.

Med nytänkande och nya metoder styr vi mot nya spännande utmaningar.

Vill Du vara med på resan?

Lekebergs kommun arbetar aktivt för att motverka diskriminering.

Publiceringsdatum
2012-08-09

Arbetsuppgifter
Vuxenenheten har en helhetssyn på både människa och verksamhet i arbetet med personer över 21 år i ärenden gällande biståndsbedömning, ekonomiskt bistånd, dödsboanmälan, missbruk, budget och skuldrådgivning samt LSS. Nu söker vi dig som vill leda och utveckla Vuxenenheten.

Som enhetschef på Vuxenenheten har du ansvar för personal, budget och verksamhet. Idag omfattar enheten fyra medarbetare. Du skall leda och följa upp arbetet på enheten i nära samverkan med medarbetare, andra enhetschefer samt övriga interna och externa samarbetsparter. Dus skall även stödja och leda medarbetarna i ärendehandläggning, bedömningar, beslut och uppföljningar. Tillsammans med dina medarbetare och chefskollegor tar du ansvar för en verksamhet där kommuninnevånarnas behov är i centrum och likaså är kostnadseffektiv med goda resultat.
Uppdraget som enhetschef beräknas uppta ca 50 % av arbetstiden, resterande 50 % av arbetstiden utför du andra arbetsuppgifter inom enhet och förvaltning.
Du är underställd Vård och omsorgschefen och ingår i förvaltningens ledningsgrupp med ansvar för att tillsammans driva och utveckla hela verksamheten inom Vård- och omsorgsförvaltningen.

Förväntningar på dig:
I din roll som enhetschef behöver du ha ett holistiskt synsätt och förmågan att väl bemöta kommuninvånarna samt kunna samarbeta med medarbetare på olika enheter och avdelningar inom kommunen liksom med externa samverkansparter.
Du ska kunna inspirera, motivera och utveckla dina medarbetare.
Du är utvecklingsinriktad, har kapacitet att tänka nytt och vet hur du skapar teamkänsla med gott arbetsklimat. Du är en självständig och tydlig person vilket också är utmärkande för ditt ledarskap.

Kvalifikationer
Socionomexamen/ Sociala omsorgsprogrammet.
God kunskap om gällande lagstiftning är ett krav.
Du har relevant yrkeserfarenhet som t.ex. samordnare, biståndshandläggare, socialsekreterare och/eller LSS handläggare.
Du bör ha erfarenheter av myndighetsutövning och utredning enligt SoL, LSS och/eller LVM.

Meriterande är om du har tidigare ledarerfarenhet, verksamhet-, budget- och/eller personalansvar samt ledarskapsutbildning.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-08-23
Ange följande referens när du ansöker: A286525
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carina Nilsson, 0585-487 43

Facklig kontakt
Gunilla Elfors, 0585-488 15
Ann-Marie Alsiö, 0585-487 31

Företag
Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Adress
Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
71681 Fjugesta

Jobbnummer
1310319

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen: