Enhetschef till Utrednings- och uppföljningsenheten ensamkommand

Hässleholms kommun / Sjukvårdschefsjobb / Hässleholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Hässleholm, Perstorp, Östra Göinge, Kristianstad, Osby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hässleholms kommun i Hässleholm

Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus.

Socialförvaltningen ansvarar för kommunens individ- och familjeomsorg och har cirka 250 medarbetare. Verksamheten är organiserad i fem verksamhetsområden; Barn och familj myndighet, Barn och familj stöd och behandling, Ekonomiskt bistånd, Ensamkommande barn, Vuxenverksamhet samt en administrativ enhet. Vårt förvaltningskontor finns centralt i Hässleholm med direkt närhet till både tåg- och bussförbindelser.

Verksamhetsområdet ensamkommande barn arbetar med omhändertagandet av ensamkommande barn. Vi är ungefär 100 medarbetare organiserade i tre enheter; Utrednings- och uppföljningsenhet, Boende samt Familjehemsenhet. Utrednings- och uppföljningsenheten söker nu en enhetschef med ett genuint intresse för människor och att bedriva utvecklings- och förändringsarbete.

Publiceringsdatum
2017-04-06

Dina arbetsuppgifter
Ensamkommande barn är en ny och dynamisk verksamhet i behov av löpande utvecklingsarbete. Arbetet som enhetschef är omväxlande och kräver ett stort ansvar för att utveckla verksamheten och leda den mot uppsatta mål inom givna ekonomiska ramar. Samtidigt innebär det spännande utmaningar och många möjligheter.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att arbetsleda cirka 10 socialsekreterare som arbetar med utredningar enligt SoL och LVU med BBIC (Barns Behov I Centrum) som metod. Du kommer att ingå i en ledningsgrupp tillsammans med verksamhetschef och föreståndare från verksamhetsområdets egna HVB- och stödboenden. Vi använder oss av verksamhetsprogrammet ILAB Viva.

Kvalifikationer
Du är utbildad socionom eller har en utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig samt flerårig erfarenhet av myndighetsutövning och utredningsarbete med barn och unga. Tidigare chefserfarenhet är meriterande liksom erfarenhet av målgruppen ensamkommande barn. Vi förutsätter att du har grundläggande datorkompetens och känner dig bekväm med att lära dig de datasystem som används i verksamheten.

Du delar vår syn på vad som kännetecknar ett gott ledarskap och förstår dess betydelse och effekt på både verksamhet och personal. Du har förmågan att skapa och bibehålla ett öppet klimat, god trivsel och förtroendefulla relationer med medarbetarna. Vi förutsätter att du har ett genuint intresse för människor och är trygg i dig själv. Genom att vara tillgänglig och närvarande för dina medarbetare lyssnar du in och skapar dig en helhetssyn av verksamheten. Du är tydlig i din kommunikation, samarbetar för att nå uppställda mål och har förmåga att tillvarata medarbetarnas kunskaper och idéer. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Utdrag ur polisens belastningsregister ska uppvisas före anställning. Vi tillämpar löpande urval vilket betyder att vi kommer att boka in intervjuer efterhand som ansökningar kommer in. Du söker via länken nedan, dock senast den 1 maj. Välkommen med din ansökan!

För mer information om tjänsten kontaktar du namngivna kontaktpersoner längre ner i annonsen. Fackliga representanter nås via kommunens växel 0451-26 70 00. Om du behöver hjälp med hur du registrerar själva ansökan, vänligen kontakta HR-specialist Josefine Almrike, 0451-26 64 81.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-01
Ange följande referens när du ansöker: Soc 30/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kvalitetsutvecklare Anna Amilon 0451-26 64 59
Enhetschef familjehemsenheten Zana Berisha 0451-26 87 11
Verksamhetschef Annette Ekenberg 0451-266274

Företag
Hässleholms kommun

Adress
Hässleholms kommun
Box 174
28122 HÄSSLEHOLM

Kontorsadress
Socialförvaltningen

Jobbnummer
3423567

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hässleholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hässleholms kommun: