Enhetschef till Skolinspektionen i Stockholm
Novare Bemanning AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Stockholm,
Botkyrka,
Nynäshamn,
Strängnäs,
Uppsala eller i
hela Sverige Skolinspektionen är en statlig myndighet som granskar skolor och bedömer ansökningar om att driva fristående skola. Myndigheten har tillsynsansvar för skola, vuxenutbildning, fritidshem, förskola och annan pedagogisk verksamhet. Målet är en skola där alla barn och elever oavsett kön får en god kvalitet i sin utbildning, en likvärdig utbildning och kunskaper i en stimulerande och trygg miljö. Alla barn och elever ska ges möjlighet att utvecklas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. Skolinspektionen finns på följande orter: Stockholm, Göteborg, Linköping, Lund och Umeå. Huvudkontoret finns i Stockholm. Det totala antalet anställda personer är drygt 485 stycken. Arbetsgivare: Novare Bemanning
Är du interimschef med juristbakgrund? Trivs du i en ansvarstagande roll där du leder med förtroende? Vill du bidra med din kunskap på en samhällsviktig myndighet? Då är det dig vi söker! Just nu söker vi efter en interimschef till Skolinspektionen i Stockholm.
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning har skapat ett attraktivt erbjudande till dig som individ. Hos oss erbjuds du personlig utveckling på en ny nivå inom bemanningsbranschen. Du får även tillgång till karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi söker nu efter en duktig interimschef till Skolinspektionen i Stockholm. Myndigheten är nu i behov av en enhetschef till deras rättsenhet som tillhör avdelningen verksamhetsstöd och juridik.
Rättsenheten har det övergripande ansvaret för skoljuridiska och förvaltningsrättsliga frågor. Enheten samordnar och kvalitetssäkrar juridiska ställningstaganden och ger juridiskt stöd till regioner och enheter. Rättsenheten upprättar överklaganden, ansökningar och yttranden till domstolar samt anmälningar till Lärarnas ansvarsnämnd. Enheten ansvarar för handläggningen av remisser och yttranden till JO. Rättsenheten bidrar till kompetensutveckling inom myndigheten i skol- och förvaltningsjuridiska frågor och medverkar till att utveckla rutiner och metoder för att följa upp enhetligheten och likvärdigheten i myndighetens bedömningar.
Som enhetschef hos myndigheten kommer du att leda det löpande arbetet. Du är ansvarig för enhetens verksamhet och resultat med tillhörande personal- och budgetansvar. På rättsenheten arbetar idag ca 13 jurister. Du rapporterar till avdelningschefen och delar i avdelningens ledningsgrupp. Som enhetschef kommer du att ha ett nära samarbete ned myndighetens chefsjurist.
Till denna roll söker vi dig som är kommunikativ, engagerad och resultatinriktad. Du har en god förmåga att skapa förtroende hos dina medarbetare och värdefulla relationer med andra delar av myndigheten. Du har även en förmåga att snabbt förstå en verksamhet och dess behov.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter
budget, personal och verksamhetsansvar
deltagande vid ledningsavstämningar
utvecklingsarbete
Krav för tjänsten
juristexamen
god förmåga och flerårig erfarenhet av att som chef, med verksamhet-, budget- och personalansvar, leda kvalificerade medarbetare
erfarenhet från arbete med juridik inom offentlig förvaltning
god förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift
kan ange en referens på liknande uppdrag
kan starta 15 augusti
Meriterande krav för tjänsten
erfarenhet av arbete vid statlig myndighet
notariemeritering eller motsvarande erfarenhet
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på heltid med planerad start den 15 augusti och pågår tom 2024-01-15 med möjlighet till förlängning. Placeringsort för uppdraget är hos myndigheten i centrala Stockholm.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-06-15. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Sofia Åhlin på
sofia.ahlin@novare.se Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.
När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.
Ersättning Månadslön - Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-06-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "novarebemanning599".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782),
https://novare.se/bemanning Arbetsplats Novare Bemanning
Jobbnummer 7850798
Observera att sista ansökningsdag har passerat.