Enhetschef till LSS, Lekebergs kommun

Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen i Lekeberg

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.

Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt. I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.

Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Publiceringsdatum
2015-11-05

Arbetsuppgifter
Vård- och omsorgsförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg, LSS/socialpsykiatri samt stöd och rådgivning till vuxna inom individ- och familjeomsorg. Vi uppmuntrar till delaktighet och eftersträvar ett gott bemötande med respekt för den personliga integriteten.

Vi söker nu en enhetschef till LSS. Du kommer att vara direkt underställd förvaltningschefen och ingår i en ledningsorganisation där vi strävar efter en helhetssyn och gemensamt arbetar för att uppnå nämndens mål. Du kommer att ha ansvar för ledsagare, servicelägenheterna och kontaktpersoner enligt LSS, personliga assistenter samt daglig verksamhet. Uppdraget innefattar ansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö genom att leda, planera, utveckla, följa upp samt styra verksamheten kostnadseffektivt mot god kvalitet enligt vår MER-plan (Mål, Ekonomi, Resultat).

En viktig uppgift för dig blir att utveckla arbetssättet med syfte att ständigt förbättra verksamheten bland annat via omvärldsbevakning och samverkan med olika aktörer. Genom lagarbete som har fokus på delaktighet och där alla medarbetares engagemang och kreativitet tas tillvara skapas möjligheten att utveckla ett ledarskap i en dynamisk organisation. Vi arbetar också aktivt med att skapa en dialog och delaktighet med medarbetare, brukare och anhöriga.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• adekvat högskoleutbildning inom området såsom socionomutbildning, sociala omsorgslinjen, socialpedagog eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget
• har kunskap om de lagar och regler som berör området samt kunskap om olika funktionsnedsättningar
• har en god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift
• vana av att arbeta i verksamhetsspecifika system samt en god administrativ förmåga
• har körkort med behörighet B
Vi ser det som meriterande om du har någon form av relevant ledarutbildning samt om du har kunskap om aktuella arbetsmetoder inom området. Det är också meriterande med kunskap inom SoL samt om du har tidigare erfarenhet av förbättringsarbete.

Vi förväntar oss av dig att:
• du är engagerad och vill bidra till verksamhetens och förvaltningens utveckling och förändringsarbete
• du vill medverka till att skapa och vidareutveckla en kultur med värderingar såsom öppenhet, ömsesidigt förtroende och lagarbete med fokus på brukarna
• du är tydlig, drivande och uthållig i ditt engagemang samt har ett konstruktivt sätt att hantera konflikter
Som person tror vi att du är stabil, lyhörd och har en god förmåga att skapa förtroende. Vi tror också att du är utvecklingsinriktad och lösningsfokuserad i ditt sätt att arbeta och bra på att samverka och kommunicera, både internt och externt.
Vi ser gärna att du har en kreativ och innovativ sida som kan se nya lösningar i olika situationer.
Uppdraget kräver också att du har en helhetssyn och kan organisera och strukturera ditt arbete.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi undanber oss direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-22
Ange följande referens när du ansöker: A370539
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anneli Carlsson, Förvaltningschef 0585-48979 anneli.carlsson@lekeberg.se
Catharina Skagö, Enhetschef LSS/socialpsykiatri 0585-48913

Facklig kontakt
Fackliga organisationer, Nås via växeln 0585-487 00

Företag
Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Adress
Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
Bangatan 7, 716 31, Fjugesta
71631 FJUGESTA

Kontorsadress
71681 Fjugesta

Jobbnummer
2514194

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen: