Enhetschef till Barn- och ungdomsenheten, Sociala avdelningen
Stockholms Stad:Sociala avdelningen / Sjukvårdschefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad:Sociala avdelningen i Stockholm En annons från Stockholms stad.
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga - Stockholm är möjligheternas stad. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Södermalms stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 14 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Södermalm, Reimersholme, Långholmen, Gamla Stan, Riddarholmen och Hammarby Sjöstad. Det bor drygt 125 000 invånare i området. Inom Södermalms stadsdelsförvaltning arbetar 1700 medarbetare som ansvarar för att äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning och stadsmiljö utförs på allra bästa sätt för Södermalmsborna.
Barn och ungdomsenhetens uppdrag är att utreda och beställa insatser för barn och ungdomar. Inom enheten ingår även familjevård, familjerätt och kontaktverksamhet. Nu söker vi en enhetschef som vill vara med och arbeta för en socialtjänst i världsklass!
1 plats(er).Som enhetschef för Barn och ungdomsenheten leder, planerar, informerar, samordnar och utvecklar du ditt verksamhetsområde. Till din hjälp har du fyra biträdande enhetchefer som var och en har personal- budget- och arbetsmiljöansvar för sina respektive områden. Du kommer dock att ha det övergripande ansvaret för avdelningen inom dessa områden och ska vara Södermalms representant för barn- och ungdomsfrågor i och utanför stadsdelen.
Som person har du ett stort engagemang för att barn och ungdomar ska ha det bra i vårt samhälle. Du är väl insatt i lagstiftning och föreskrifter gällande barn och unga och även förtrogen med frågor som rör familjevård och familjerätt. Det är viktigt för dig att arbeta för att uppnå effektivitet och utnyttja våra resurser väl.
I samarbete med övriga medarbetare skapar du ett öppet klimat med delaktighet och tydlighet. I din kommunikation har du alltid ett gott bemötande både inom och utom förvaltningen och har fokus på att samverka med andra. Du har bägge fötterna på jorden och driver verksamheten fram mot uppsatta mål och har förmågan att få med dig medarbetarna. Du använder dig av Excel och annan IT för att följa upp, analysera och nå resultat för din verksamhet.
Vi söker dig som har:
• Socionomexamen eller likvärdig utbildning
• Erfarenhet av arbetsledande befattning och verksamhetsutveckling
• Flerårig erfarenhet från arbete med barn och ungdomar inom myndighetsutövning
• Goda kunskaper i BBIC
• Kunskap om MI och Signs of Safety
• God datorvana och goda kunskaper inom Office paketet
• God administrativ förmåga och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbetsledning från barn och ungdoms verksamhet.
Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tillsvidare.
Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs.
Arbetstid: Dagtid.
På Södermalms sdf satsar vi på att ha friska medarbetare. Vi har en anställd
Friskvårdskonsulent och olika möjligheter till aktiviteter. Du har rätt till en friskvårdstimmet i veckan under förutsättning att arbetet tillåter.
För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Avdelningschef Lisa Kinnari,0850812570
Cecilia Hellstadius, HR-konsult, 08-508 117 22
Catarina Hillås Lindberg, SACO/SSR, 08-50813227 (facklig)
Kjell Skaraas, Vision, 08-508 12 569, 070 451 25 69 (facklig)
Karin Wrannvik, Ledarna, 076-12 90 750 (facklig)
Erfarenhet krävs
Publiceringsdatum2014-12-22Arbetstider och omfattningHeltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-19
Ansökan skickas till:
Sociala avdelningen
Ange följande referens när du ansöker: A30185
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLisa Kinnari
FöretagStockholms Stad:Sociala avdelningen
AdressStockholms Stad:Sociala avdelningen
Box 4270
11220 Stockholm
Kontorsadress Jobbnummer 2110653
Observera att sista ansökningsdag har passerat.