Enhetschef till Administrativa enheten inom Bistånd Myndighet oc
Göteborgs stad, SDF Västra Göteborg / Ekonomichefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad, SDF Västra Göteborg i Göteborg Stadsdelsförvaltningen Västra Göteborg omfattar Södra Skärgården, Tynnered och Älvsborg och är en kustnära stadsdel med ca 52 000 invånare. Stadsdelens främsta uppdrag är att erbjuda invånarna tjänster och service inom bl a förskola, skola, kultur, fritid, individ- och familjeomsorg samt omsorg för äldre och funktionshindrade. Förvaltningen har ca 3500 anställda. Vi arbetar utifrån synsättet att mångfald och jämn könsfördelning ökar kvaliteten på de tjänster som SDF Västra Göteborg erbjuder.
Publiceringsdatum2015-05-20ArbetsuppgifterVi söker nu en enhetschef till vår Administrativa enhet då vår nuvarande går vidare mot nya utmaningar!
Området Biståndsbedömning,myndighetsutövning och service i Västra Göteborg består av sju enheter; Barn och Ungdom, Vuxen, Funktionshinder, Familjehem, Ungdomsmottagning Resursenhet, samt den Administrativa enheten.
Du kommer att direkt under områdeschefen ansvara självständigt för enheten. Du ingår i ledningsgruppen för området tillsammans med sju enhetschefer. Vi arbetar utifrån ett helhetsperspektiv för hela området.
Dina främsta uppgifter är att leda den administrativa gruppen med åtta medarbetaret samt ha ett särskilt ansvar för kvalitetsarbetet för hela området. Det innebär att utveckla processer, identifiera problem samt ta fram utvecklingsplaner för hela området. I arbetsuppgifterna ingår personal- och budgetansvar, verksamhets- och personalutveckling samt arbetsmiljö. Arkiv, reception och säkerhetsfrågor gällande socialkontoret är också en del.
KvalifikationerDu har högskoleutbildning, socionom eller annan likvärdig utbildning. Du har erfarenhet och gedigen kompetens gällande lagstiftning som styr myndighetsutövning inom Individ och Familjeomsorgen och Funktionshinder. Du ska känna till de administrativa processerna gällande ekonomi och personal. Att kunna dokumentationssystemet Treserva är en fördel. Du utrycker dig väl i tal och skrift. Du ska ha ledarerfarenheter och erfarenhet av kvalitetsarbete. Vi kommer att lägga stor vikt på dina ledaregenskaper, samarbetsförmåga och personlig lämplighet. Vi förväntar oss att du är ansvarsfull, noggrann och tydlig. Du har en god förmåga att entusiasmera och skapa trygghet för dina medarbetare.
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi i Västra Göteborg vill att alla våra medarbetare ska vara delaktiga i att skapa arbetsplatser som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling
I Västra Göteborg arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Som anställd erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag och cykelförmån.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-09-01 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-06-03
Ange följande referens när du ansöker: A476259
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBodil Sandquist, Områdeschef 031-366 4043
Facklig kontaktLena Ravantti, SSR 031 3665619
FöretagGöteborgs stad, SDF Västra Göteborg
AdressGöteborgs stad, SDF Västra Göteborg
Box 334
42123 Västra Frölunda
KontorsadressTorgny Segerstedtsgatan 90
Jobbnummer 2302334
Observera att sista ansökningsdag har passerat.