Enhetschef Personlig assistans samt ledsagning/avlösning för vux

Partille kommun, Avdelning för funktionshinder / Sjukvårdschefsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Avdelning för funktionshinder i Partille

Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 36 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, delaktighet, fokus, ordning och reda, professionalism och ärlighet.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

Publiceringsdatum
2015-05-13

Arbetsuppgifter
Då en av våra chefer inom personlig assistans efter många år hos oss går vidare till nya arbetsuppgifter söker vi nu en efterträdare.

Som enhetschef kommer du att driva och leda det dagliga arbete för personlig assistans och ledsagning i ett delat ledarskap. I rollen som enhetschef ingår det ansvar för ekonomi, personal och arbetsmiljö.

Tillsammans med ca 75 tillsvidareanställda assistenter och ett antal timanställda vikarier och ledsagare skapar du tillsammans med ditt team en meningsfull och aktiv vardag för våra brukare. Du arbetar för att personalen skall känna delaktighet och tillhörighet till sin arbetsgrupp och få möjlighet att vara med och utveckla sitt arbete.

Vi har stort brukarfokus inom Partille kommuns assistans och det är viktigt att samverka med våra brukare och/eller deras företrädare när du skapar nya brukargrupper och anställer ny personal. Att du är intresserad av strategisk rekrytering är en förutsättning.

I uppdraget ingår även administration av fakturor rörande privata utförare av assistans.

Du kommer att ingå i avdelnings funktionshinders ledningsgrupp, där du får möjlighet att vara delaktig i det utvecklingsarbete som pågår inom avdelningen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som kan arbeta mål- och resultatinriktat, har mycket god samarbetsförmåga och är omvärldsorienterad. Du skall trivas med att arbeta i team och i ett delat ledarskap.
Vi söker en ledare som är trygg och tydlig. Du kan engagera och inspirera medarbetare och ser vikten av att ta tillvara deras kompetens och resurser. Du känner en självklar respekt för andra människor, såväl brukare och deras anhöriga/närstående som för medarbetare.
Krav är att Du har lämplig högskoleutbildning så som socionom eller likvärdig utbildning samt tidigare erfarenhet av ledarskap, gärna inom personlig assistans eller hemtjänst. Du skall ha god kännedom om gällande lagstiftning. Då vi arbetar med en prestationsbaserad budget är det viktigt att du har stor kunskap kring ekonomiarbete och schemaläggning.

Som person är du prestigelös, självständig, strukturerad och handlingskraftig. Du har viljan och förmågan att styra och följa upp verksamheten utifrån mål och ekonomiska ramar. Du är resultatinriktad och har god kommunikationsförmåga i tal och skrift.
Vi söker Dig som har ett tydligt intresse för helheten samt god förmåga att skapa positiva och resultatgivande samarbetskontakter.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryterinskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-27
Ange följande referens när du ansöker: A474621
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva-Lena Morschheuser, Tf Avdelningschef 031-792 16 04
Helen Eriksson, Enhetschef 031-792 16 15
Anette Nilsson, Bitr. Enhetschef 031-792 16 01

Facklig kontakt
Facklig företrädare nås genom kommunens växel 031-792 10 00

Företag
Partille kommun, Avdelning för funktionshinder

Adress
Partille kommun, Avdelning för funktionshinder
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille

Kontorsadress
Gamla Kronvägen 34 43382 Partille

Jobbnummer
2293217

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Avdelning för funktionshinder

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Avdelning för funktionshinder: