Enhetschef hemtjänst, serviceinsatser
Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen i Eskilstuna Vård- och omsorgsförvaltningen har under vård- och omsorgsnämnden det samlade ansvaret för vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen är organiserad i biståndskontor, utförare och fyra stabsenheter ekonomi, HR, utveckling samt nämnd- och ledningskansli.
Område ordinärt boende ansvarar för hemtjänst, larm- och nattpatrull, dagverksamhet för personer med demenssjukdom och den förebyggande verksamheten. Området är under ständig förändring och utveckling och under kommande år kommer ICF, välfärdsteknologi, ett rehabiliterande arbetssätt och jämlik folkhälsa att vara några av de områden som vi arbetar extra intensivt med. Vi skall nu bygga upp en ny enhet kring serviceinsatser inom ordinärt boende.
Publiceringsdatum2018-11-14ArbetsuppgifterOrdinärt boende är under utveckling, du som ny chef ska vilja vara med och förändra och våga förändra. Som enhetschef kommer du att få vara med från början med att bygga upp och driva den nyinrättade verksamheten inom område ordinärt boende, enheten kommer ha serviceinsatser som sitt uppdrag och vara bemannad måndag till fredag. Befattningen har personalansvar och ett mål är att inte ha mer än 35 anställda.
Du har möjlighet till att påverka och införa förnyade arbetssätt. Du kommer att få möjlighet att forma din arbetsgrupp ta fram styrkor/egenskaper i gruppen då detta är en helt ny arbetsgrupp som ska starta under kvartal 1 2019. Vi arbetar med en lärande organisation, och med erfarenhetsutbyte från andra kommuner som gjort samma förändring av arbetssätt.
Uppdraget har fokus på att ge brukarna stöd och trygghet för att kunna bo kvar hemma. Brukaren ska ges möjlighet till delaktighet och inflytande över utförandet av beslutade insatser.
I enhetschefens arbetsuppgifter ingår att ansvara för verksamhetsplanering/utveckling samt att leda arbetet enligt kommunens mål och riktlinjer, att gällande lagar och avtal följs, personalfrågor som personalförsörjning, personalutveckling och arbetsmiljö, verksamhetens ekonomi med budgetarbete och resultatuppföljning och driva utvecklingsarbete. Analys av verksamhetens resultat i nationella och lokala kvalitetsundersökningar förekommer för att kunna bedriva ett systematiskt kvalitets- och utvecklingsarbete.
Vi söker en modig, trygg och inspirerande ledare. Med det menar vi att du vågar leda i både med- och motgångar och har ett tydligt ledarskap där du tar beslut utifrån uppsatta mål. Du har förmågan att skapa förutsättningar för arbetsglädje och delaktighet hos dina medarbetare. Ditt positiva och engagerande förhållningssätt sprider sig till både dina medarbetare, kollegor, brukare och andra aktörer.
KvalifikationerVi söker dig som har en relevant högskoleutbildning inom området (180hp/120 p alt. 80p gamla sociala omsorgsprogrammet ) Vi vill att du har erfarenhet inom vård och omsorgsområdet eller annan service/tjänstesektor t ex städ. Du har erfarenhet av en arbetsledande funktion där personalansvar och ekonomiansvar har ingått. Vi ser att du har erfarenhet av att driva förändringsarbeten i din nuvarande eller tidigare tjänst. Du har god datavana och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Körkort är ett krav för denna tjänst.
För att lyckas i denna ledarroll behöver du vara trygg i dig själv och ha förmåga att framgångsrikt skapa goda och förtrondefulla relationer på ett lyhört, engagerat och prestigelöst sätt. Du trivs med att arbeta mot uppsatta mål, ha en god planering samt en helhetssyn där du har förståelse för hur olika händelser påverkar varandra. På ett smidigt och flexibelt sätt kan du anpassa dig till rådande omständigheter samtidigt som du vågar utmana och stå för dina åsikter och beslut. Du vill vara delaktig i en lärande organisation där du använder dig av kollegors och medarbetares kompetens och själv bidrar med dina egna kunskaper.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.
I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi har under många år bedrivit ett målmedvetet och brett jämställdhetsarbete och är stolta över att ha tilldelats Svenska jämställdhetspriset. Vi är också en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 9 000 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.
Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.
För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-28
Ange följande referens när du ansöker: 4887
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJoanna Lindgren 016-710 19 72
FöretagEskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen
AdressEskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen
Alva Myrdals gata 3D
63186 Eskilstuna
KontorsadressAlva Myrdals Gata 3D Eskilstuna
Jobbnummer 4456743
Observera att sista ansökningsdag har passerat.