Enhetschef hemtjänst
Hällefors kommun / Sjukvårdschefsjobb / Hällefors
2017-08-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef hemtjänst" (publicerad 2017-11-08) ⬅️
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Hällefors,
Filipstad,
Ljusnarsberg,
Nacka,
Nora eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hällefors kommun i Hällefors,
Örebro eller i
hela Sverige Hällefors kommun har ett fantastiskt läge i det natursköna Bergslagen, mellan storstad och landsbygd. Stockholm, Göteborg och Oslo når du på omkring tre timmar. Länshuvudstaden Örebro med expansiv internationell flygplats ligger inom en timmes bilresa.
Medarbetar- och ledaruppdraget i Hällefors kommun utgår från medborgar- och brukarperspektiv. I Hällefors kommun har vi ett förhållningssätt som utgår från delaktighet, förtroende, öppenhet och respekt för varandra och varandras uppgifter, funktioner och perspektiv.
Hällefors kommun är ett finskt förvaltningsområde. Här värdesätts finska språkkunskaper.
Hemtjänstområdet består av två arbetsgrupper varav en utgår ifrån Grythyttan och en ifrån Hällefors. I Grythyttan ingår även ett trygghetsboende. En stor andel av medarbetarna är undersköterskor.
Som enhetschef har du ansvar för brukare, personal, ekonomi, lokaler och arbetsmiljö inom verksamheten. Ditt uppdrag är att driva verksamhetens utveckling och planering. Till enhetschefens hjälp finns ett visst administrativt stöd. Du har även ett nära samarbete med enhetschefen för det andra hemtjänstområdet.
Samarbete och samverkan mellan olika professioner, internt och externt, är en viktig del av vår verksamhet. Du ingår i ett team som utgörs av enhetschef, sjuksköterska, biståndshandläggare, arbetsterapeut och omvårdnadspersonal som tillsammans arbetar för brukarnas bästa.
Hällefors kommun satsar på en digital agenda. För medarbetarna inom hemtjänsten är datorn ett naturligt hjälpmedel i arbetet. Vi använder oss av mobil dokumentering. Vi använder tekniska hjälpmedel för att kvalitetssäkra vården och för att skapa valfrihet och delaktighet för våra brukare.
Du är direkt underställd områdeschefen och ingår i dennes ledningsgrupp tillsammans med övriga enhetschefer. Du ingår även i omsorgens centrala ledningsgrupp som leds av socialchefen.
Vi söker dig som har ett stort engagemang och är ansvarstagande. Du har en positiv människosyn och är ödmjuk inför de människor du möter i ditt arbete. Du inger förtroende och kan arbeta målstyrt. Genom ett coachande ledarskap ser du till att den dagliga verksamheten fungerar. På ett positivt sätt tillvaratar och utvecklar du medarbetarnas kompetens och engagemang. Du fattar genomtänkta beslut och är ekonomiskt ansvarstagande.
Vi söker dig som har lämplig högskoleexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. Meriterande är om du har arbetslivserfarenhet från arbetsledning inom vård och omsorg samt kunskap och kompetens om att arbeta med kommunens olika integrerade system Viva, Tes och Time Care.
Vi erbjuder dig förmåner som friskvårdsbidrag samt möjlighet att växla semesterdagstillägg till ledighet.
Tillträde snarast enligt överenskommelse, intervju kan ske löpande. Provanställning kan komma att tillämpas.
Vi tillämpar individuell lönesättning. Ange löneanspråk i ansökan.
Läs mer om Hällefors på
www.flyttatillhallefors.seFackliga kontaktpersoner nås genom växeln 0591-641 00.
Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudanden från annonserings- och bemannings/rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-08-22ErsättningMånadslön
Individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-10
Ange följande referens när du ansöker: OF-2017-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktOmrådeschef Päivi Saxin 0591-64446
Områdeschef Ingrid Holmgren 0591-64237
FöretagHällefors kommun
AdressHällefors kommun
Sikforsvägen 15
71283 HÄLLEFORS
KontorsadressSikforsvägen 15
Jobbnummer 3654053
Observera att sista ansökningsdag har passerat.