Engelsktalande medarbetare till Customer Service Frövi
BillerudKorsnäs Skog och Industri AB / Butikssäljarjobb / Lindesberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Lindesberg,
Nora,
Örebro,
Ljusnarsberg,
Skinnskatteberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos BillerudKorsnäs Skog och Industri AB i Lindesberg,
Örebro eller i
hela Sverige BillerudKorsnäs är ledande inom förnybart förpackningsmaterial. Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde både internt och externt gentemot kunder och partners. För oss är mångfald och inkludering viktigt för att lyfta våra medarbetares olika idéer och erfarenheter. Det ger oss nya perspektiv och utmanar vårt tankesätt. BillerudKorsnäs är ett internationellt företag med stark lokal förankring som utvecklas och växer - vill du växa med oss och utmana konventionella förpackningar för en hållbar framtid?
Är du en social person som drivs av problemlösning och gillar att ha kundkontakt?
Vill du jobba på ett kontor med positiv anda och god gemenskap?
På grund av en föräldraledighet så söker vi en engelsktalande Customer Service Specialist för att arbeta i vårt Customer service team under en period på 18 månader.
Om tjänsten
Som Customer Service Specialist kommer du att arbeta med utmanande och utvecklande arbetsuppgifter i en stimulerande miljö där du förväntas tillhandahålla försklassig kundservice gällande orderprocessen från förfrågan till slutleverans hos kund.
Arbetet innebär nära dialog med kund och säljare angående samtliga förekommande frågeställningar inom de områden som ingår i tjänsten. Eftersom stor del av kommunikationen med kunder och säljare sker på engelska så krävs flytande nivå på detta språk, du måste även ha en god nivå på svenska. Kunskaper i tyska och/eller franska är meriterande. Du kommer att ha en central roll i arbetet för leveranssäkerhet och kundnöjdhet.
Tjänsten är en visstidsanställning på 18 månader.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Orderadministration och kundhantering från förfrågan till faktura
Säkerställa att gällande leveransserviceerbjudande till våra kunder uppfylls
Aktivt delta i utvecklingen av berörda processer och IT-system samt pågående projekt för ökad leveranssäkerhet
Kvalifikationer och personliga egenskaper
Högskole/Universitetsexamen, gärna inom logistik eller ekonomi, alternativt likvärdig erfarenhet
Erfarenhet från arbete med externa kunder och god förmåga att förstå hur leveransprocessens olika delar bidrar till servicegraden
Utmärkt förmåga i svenska och engelska både i tal och skrift, tyska och/eller franska är meriterande
Vi ser det som meriterande med erfarenhet från exportbranschen-skeppning.
Som person är du en problemlösare med struktur i ditt arbetssätt vilket innebär att du alltid levererar kvalitet. Du behöver ha en god kommunikativ förmåga, ha lätt för att samarbeta med andra och ett eget driv för att vilja hitta bästa möjliga lösning för kunden. Självklart ser vi att du är stresstålig.
Publiceringsdatum2017-12-28Kontaktuppgifter för detta jobbVill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Sabina Calleberg Fager, Chef för Customer Service Frövi, tfn 070-167 76 01.
Välkommen med din ansökan senast 2018-01-31. Ansökningarna hanteras löpande då vi vill tillsätta tjänsten snarast möjligast.
Varaktighet, arbetstid
Dagtid Visstidsanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTimo Pönkkä
FöretagBillerudKorsnäs Skog och Industri AB
AdressBillerudKorsnäs Skog och Industri AB
BillerudKorsnäs Frövi
71880 Frövi
KontorsadressBillerudKorsnäs Frövi
Jobbnummer 3877218
Observera att sista ansökningsdag har passerat.