En delad tjänst som Payroll Manager/HR Partner på DHL i Märsta

Experis / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Täby eller i hela Sverige

Förutom att Experis erbjuder dig spännande karriärmöjligheter har du som medarbetare hos oss förmåner som ger dig trygghet och som skapar balans mellan arbete och privatliv och ger möjlighet till en aktiv fritid. Som anställd hos oss har du förmåner som t.ex. tjänstepension, friskvård och föräldralön. Du omfattas även av kollektivavtalade försäkringar som gör att du är fullt försäkrad på väg till och från samt på arbetet. Reser du i tjänsten har du dessutom en förmånlig tjänstreseförsäkring du omfattas av.

Inom DHL GLobal Forwarding - som i huvudsak arbetar med flyg- och sjöfrakt samt fjärdepartslogistik - söker de nu efter en ny kvalificerade medarbetare.

I denna tjänst som Payroll Manager/HR Partner har du en delad roll, med en stor bredd på uppgifter inom HR-området. Även hanterar bolagets ca 300 löner som de kör i Visma Agda PS lönesystem och som HR Partner kommer du att vara inblandad i många olika HR-processer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

* Ansvara för att lönehanterings-, tid- och reserapporteringsprocessen hanteras och genomförs på ett professionellt och säkert sätt tillsammans med att arbetet utförs med hög kvalitet och i rätt tid.
* Systemansvarig för deras löne- och tid och reserapporteringssystem, samt utveckling av systemen och utbildning i systemet till deras medarbetare.
* Informera medarbetare & chefer om lag och avtal och vara behjälplig vid frågor om lön, semester, schema etc.
* Ta fram relevanta rapporter & statistiklistor och distribuera dem efter behov till rätta instanser samt göra kontinuerliga avstämningar med finansavdelningen.
* HR-administration såsom: uppdatering av personalhandbok, arbetsmiljödelegeringar, utbildningsadministration och koordinering, uppdatering i personalsystem, administration av medarbetarundersökning, kontering av HR-fakturor.
* Inrapportering av personalförändringar till tjänstepensionsbolag / försäkringsmäklare.
* Supporta chefer i deras dagliga verksamhet i HR-relaterade frågor. Stödja och assistera inom bemanning, arbetsmiljö, likabehandling, arbetsrelationer för att försäkra att dessa områden är i linje med gällande policies, regelverk och kollektivavtal och att de möter verksamhetens behov.
* Delta i rehab-möten vid behov.
* Stödja verksamheten i rekryteringsprocesser samt administrering av rekrytering samt intervjuer upp till chefsnivå.
* Genomföra viss utbildning inom HR-relaterade områden och processer samt delta i HR relaterade initiativ och projekt.
* Ansvara administrativt för samordningen av företagshälsovården i området.



Publiceringsdatum
2017-12-20

Kvalifikationer
Minst 2-3 års erfarenhet av kvalificerat lönearbete, med fördel kunskap i lönesystemet Visma Agda PS
Relevant lönehanteringsutbildning
God kundskaper i MS Office
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Mycket god kommunikationsförmåga

Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-10
Ange följande referens när du ansöker: 35986
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Thonberg Jenny.Thonberg@manpower.se

Företag
Experis

Adress
Experis
75320
75320 0180

Kontorsadress
St. Persgatan 17

Jobbnummer
3864873

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis: