Electrolux söker servicestjärna till kundtjänst
Manpower AB / Kundservicejobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Manpower AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige "Våra kunder är vårt allt " - ingen floskel för dig utan ett motto du alltid jobbar för i vardagen? Då kommer du stormtrivas hos Electrolux, det genomsyrar allt man gör, allt från hur man designar produkter till hur man ser efter dem när våra de väl landat hemma hos kunderna.
Du blir en viktig person som inte bara ser som din uppgift att erbjuda lösningar på önskemål och utmaningar utan alltid tänker på helheten och ett steg längre, hur man ser till att leverera minnesvärda och positiva kundupplevelser. Under uppdraget som startar 3:e februari är tänkt att löpa på fram till den 2: a maj blir du anställd av Manpower.
Uppgifter & ansvar
I rollen som kundservicemedarbetare har du nära dialog med kollegor och din chef för att säkerställa att du håller en hög kvalité i varje kundkontakt. Du är en del i vårt eftermarknadsteam som säkerställer att våra befintliga kunder får stöd när de behöver nya tillbehör eller reservdelar till sina produkter. Så som i många branscher är eftermarknaden en viktig kanal för att bygga lojalitet och en viktig del i ditt uppdrag är att förvalta varje kontakt på ett sätt som både gör kunden nöjd och inspirerad.
* Du ansvarar för att hantera ärenden inom flera områden som t.ex. produkt-, leverans-, prisfrågor, orderläggning, e-handelssupport och givetvis rådgivning kring reservdelar.
* Din huvudsakliga källa till ärenden är telefon & ärendehanteringssystem, uppgifter kan också komma från andra källor.
* Du kommunicerar ofta med kunder som behöver stöd i att hitta rätt reservdel och du har tillgång till stödsystem med detaljerad produktinformation.
* Du ansvarar för att skapa nya affärer genom aktiv försäljning till de kunder du har kontakt med.
* Du, precis som dina kollegor, ansvarar för att alltid arbeta med förbättringar av processer och förväntas agera för att korrigera en process som skapar onödigt arbete.
Om dig
Du har med all säkerhet något års erfarenhet av kundservice, extra meriterande är det med erfarenhet inom teknisk rådgivning eller av hushållsprodukter. Du är entusiasmerande och har förmågan att använda frågeteknik för att få kunder att beskriva sitt behov. Du har en stor portion tålamod och visar engagemang genom din genuina nyfikenhet. Du älskar att engagera dina kollegor och är förmodligen den som drar ihop ditt team till AW. Du är företagsam och har i tidigare roller visat detta genom att inte bara hitta problemen, utan genom att ha drivit igenom förbättring där det behövts.
Vad kan Manpower erbjuda dig?
Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.
Hur söker jag tjänsten?
Du söker tjänsten via ansök länken nedan. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor så är du välkommen att kontakta Maria Fant, 08-452 33 77
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
Publiceringsdatum2020-01-09ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagManpower AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "a5bdf189-4865-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Manpower AB (org.nr 556348-1588)
Arbetsplats Manpower
Jobbnummer 5033471
Observera att sista ansökningsdag har passerat.