Ekonomihandläggare till enheten e-handel Östersund
Statens Servicecenter / Ekonomiassistentjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Östersund,
Strömsund,
Sollefteå,
Kramfors,
Sundsvall eller i
hela Sverige Statens servicecenter är en av Sveriges mest expansiva myndigheter. Vi levererar administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom områdena ekonomi, lön, HR och snart även inom e-arkivering. I dag är vi 450 medarbetare som finns i Eskilstuna, Gävle (HK), Göteborg, Lund, Norrköping, Stockholm och Östersund. Från och med den 1 juni 2019, när vi även driver de statliga lokala servicekontoren, kommer vi att vara 1 400 medarbetare. Servicekontoren välkomnar medborgare, nyanlända och företagare som behöver stöd med tjänster från Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning. Du bidrar till vår entreprenörsanda och har stora möjligheter att påverka i en verksamhet som befinner sig i en spännande utveckling.
Anställningen är placerad inom avdelningen för e-handelstjänster. Avdelningen har idag ca 46 medarbetare fördelade på 3 enheter i Östersund, Stockholm och Gävle. Avdelningens uppdrag omfattar e-handel, leverantörsfakturahantering och utbetalningar
Den aktuella enheten e-handel Östersund består idag av 16 medarbetare dit vi nu söker ekonomikonsult i rollen som ekonomihandläggare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som ekonomihandläggare kommer du arbeta för våra kundmyndigheter med leverantörsfakturahantering med kontering, periodiseringar, momshantering, omvänd skattskyldighet, påminnelsehantering, andra linjens support och posthantering. Samarbetet är en del av vårt dagliga arbete och vi ser att du som söker ska ha förmågan att arbeta tillsammans i grupp där vi tillsammans tar ansvar för leveransen mot kund i en föränderlig organisation.
Publiceringsdatum2019-01-18KvalifikationerVi söker dig som har:
• Gymnasieexamen med inriktning ekonomi eller motsvarande kvalifikationer inom ekonomi
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Bidra till god stämning på arbetsplatsen med gott samarbete
• Vara noggran
• Vara ansvarsfull
• Vara kundfokuserad på ett serviceinriktat sätt
Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet från arbete med leverantörsfakturahantering
• Arbetat med leverantörsfakturahantering de senaste åren
Övrig informationAnställningen är tillsvidare på 100%.
Vi tillämpar vanligtvis 6 månaders provanställning.
Anställningen är placerad i Östersund.
Välkommen med din ansökan senast 3 februari 2019.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.
Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelen Nilsson, Enhetschef
helen.nilsson@statenssc.se 010-456 02 62
FöretagStatens Servicecenter
AdressStatens Servicecenter
Statens servicecenter
FE15
80171 Gävle
KontorsadressStatens servicecenter
FE15
Jobbnummer 4564595
Observera att sista ansökningsdag har passerat.