Ekonomihandläggare till enheten e-handel Östersund

Statens Servicecenter / Ekonomiassistentjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Östersund, Strömsund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall eller i hela Sverige

Statens servicecenter är en av Sveriges mest expansiva myndigheter. Vi levererar administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom områdena ekonomi, lön, HR och snart även inom e-arkivering. I dag är vi 450 medarbetare som finns i Eskilstuna, Gävle (HK), Göteborg, Lund, Norrköping, Stockholm och Östersund. Från och med den 1 juni 2019, när vi även driver de statliga lokala servicekontoren, kommer vi att vara 1 400 medarbetare. Servicekontoren välkomnar medborgare, nyanlända och företagare som behöver stöd med tjänster från Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning. Du bidrar till vår entreprenörsanda och har stora möjligheter att påverka i en verksamhet som befinner sig i en spännande utveckling.

Anställningen är placerad inom avdelningen för e-handelstjänster. Avdelningen har idag ca 46 medarbetare fördelade på 3 enheter i Östersund, Stockholm och Gävle. Avdelningens uppdrag omfattar e-handel, leverantörsfakturahantering och utbetalningar

Den aktuella enheten e-handel Östersund består idag av 16 medarbetare dit vi nu söker ekonomikonsult i rollen som ekonomihandläggare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som ekonomihandläggare kommer du arbeta för våra kundmyndigheter med leverantörsfakturahantering med kontering, periodiseringar, momshantering, omvänd skattskyldighet, påminnelsehantering, andra linjens support och posthantering. Samarbetet är en del av vårt dagliga arbete och vi ser att du som söker ska ha förmågan att arbeta tillsammans i grupp där vi tillsammans tar ansvar för leveransen mot kund i en föränderlig organisation.

Publiceringsdatum
2019-01-18

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen med inriktning ekonomi eller motsvarande kvalifikationer inom ekonomi

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Bidra till god stämning på arbetsplatsen med gott samarbete
• Vara noggran
• Vara ansvarsfull
• Vara kundfokuserad på ett serviceinriktat sätt

Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet från arbete med leverantörsfakturahantering
• Arbetat med leverantörsfakturahantering de senaste åren

Övrig information
Anställningen är tillsvidare på 100%.
Vi tillämpar vanligtvis 6 månaders provanställning.
Anställningen är placerad i Östersund.

Välkommen med din ansökan senast 3 februari 2019.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helen Nilsson, Enhetschef helen.nilsson@statenssc.se 010-456 02 62

Företag
Statens Servicecenter

Adress
Statens Servicecenter
Statens servicecenter
FE15
80171 Gävle

Kontorsadress
Statens servicecenter
FE15

Jobbnummer
4564595

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: