Ekonomiassistenter inom kundreskontra till drivmedelsbolag
Placera Personal AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Till en av våra kunder söker vi nu två personer till kundreskontra. Företaget är välkänt inom sin bransch och har kontor på Kungsholmen. Tillsammans på finansavdelningen är ni 25 personer.
Då kunden genomgår ett systembyte behöver de nu stärka upp avdelningen ytterligare. Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du anställs av Placera Personal och arbetar ute hos kunden. Uppdragsperioden sträcker sig till årsskiftet med start omgående.
Publiceringsdatum2017-02-27Dina arbetsuppgifterI rollen som ekonomiassistent kommer du att bidra till att hela påminnelse-, krav- och inkassorutinen fungerar enligt upprättade regler och tidsplaner och att det finns en bra dialog med kunderna angående betalningsfrågor. Du kommer att inneha full kontroll på samtliga kundfordringar samt minimera antalet kundförluster.
Ena tjänsten kommer att fokusera mer på projektet kring företagets systembyte och därmed innebära att avlasta ansvarig superuser. Detta genom att vara delaktig i testning och rapportera avvikelser mot krav och specifikationer. Här ser vi att personen har erfarenhet av att driva större projekt, gärna i samband med byte av affärssystem.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
• Ansvara för att förfallna fordringar krävs enligt rutin och följs upp och att kundernas inbetalningar bokas korrekt.
• Ansvara för att bokföring och avstämning sker på ett korrekt sätt och att reskontrasystemen kontinuerligt följs upp och analyseras.
• Registrering och avstämning av alla inbetalningar, både manuella och via filer.
• Kontroll och avstämning av ut- och indata som skickas och tas emot av kundreskontrasystemen.
• Starta och bevaka olika bearbetningar i systemen (ex. påminnelser och kravkörningar, räntekörningar, faktureringar och utbetalningar), enligt fastställda tidplaner.
• Hantering av påminnelser, kravbrev enligt de riktlinjer som gäller.
• Förberedelse och överlämnande av ärenden till inkassoombud och genomförande av utredningar efter inkassoöverlämning.
KvalifikationerFör att passa i rollen ser vi följande bakgrund som lämplig:
• Högskoleutbildning inom ekonomi
• Tidigare erfarenhet av kundreskontra
• Systemvana, kunden arbetar idag med Visma och Raindance
För att trivas hos vår kund tror vi att du är en glad och driven person som vill utvecklas framåt inom ekonomiområdet. Du är administrativ, social och trivs med kundkontakt. Vi tror även att du är noggrann, engagerad och har ett sinne för siffror.
Är du intresserad av tjänsten? Sök den redan i dag då urval och intervjuer sker löpande. Välkommen in med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag / Start enligt överenskommelse tom årsskiftet
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMadeleine Hellsén 0858622719
FöretagPlacera Personal AB
AdressPlacera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista
KontorsadressKista Science Tower
Jobbnummer 3344272
Observera att sista ansökningsdag har passerat.