Ekonomiassistent till Outnorth
OnepartnerGroup Sydost AB / Ekonomiassistentjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos OnepartnerGroup Sydost AB i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Tingsryd eller i
hela Sverige Vill du bli en del av ett glatt och framgångsrikt team i ett snabbväxande företag med stark frammarsch på den europeiska online-marknaden? För Outnorths räkning söker vi nu en ekonomiassistent till verksamheten i Växjö. Tjänsten är på heltid och innebär en anställning i OnePartnerGroups konsultverksamhet. Önskad start för uppdraget är omgående och förväntas pågå till sommaren 2019.
Du blir en viktig nyckelperson i Outnorths effektiviseringsarbete då du kommer att jobba i nära samarbete med deras inköpsavdelning. Du rapporterar till ekonomichefen och ingår i Outnorths ekonomiteam om fyra personer.
Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent kommer du att ha två huvudsakliga fokusområden. Dels kommer du att ansvara för företagets varuinköpsfakturor (leverantörsfakturor) och tillsammans med inköpsavdelningen effektivisera flödena kring dessa. Dels kommer du att ansvara för att hålla i administrationen kring fakturor avseende Outnorths egna varumärken, såsom Urberg, Fåk, Veolova, 180 bpm och Arctic Tern. Du kommer ansvara för vår intrastat redovisning. Utöver ovan huvudspår innefattar din tjänst förekommande ekonomi-uppgifter som löpande bokföring och kontoavstämningar i samband med bokslut.
Din profil
För att bli framgångsrik i rollen som ekonomiassistent hos Outnorth bör du trivas med att arbeta i ett dynamiskt företag med tydligt affärsfokus, högt tempo och snabb tillväxt. Du behöver vara strukturerad, proaktiv och flexibel för att kunna hantera ett stort workflow i en snabbväxande organisation. Du är noggrann och levererar resultat med god precision även under tidspressade förhållanden. Du har lätt för att lära dig nya saker och förmåga att kunna se helheten samtidigt som du har öga för detaljer. För att lyckas i rollen är du serviceinriktad och trivs med att ha många interna kontakter där du är lösningsorienterad inför dina kollegors behov. Som person är du rak, öppen och prestigelös, du fungerar väl i grupp och är bra på att samarbeta och bygga förtroendefulla relationer.
För att vara aktuell för tjänsten har du
• relevant arbetslivserfarenhet
• erfarenhet av och god kunskap kring bokföring och redovisning
• erfarenhet av leverantörsfakturor
• mycket goda språkkunskaper i engelska och svenska, i tal och skrift
• god datavana
Meriterande kvalifikationer för tjänsten är:
• civilekonomexamen eller annan relevant eftergymnasial utbildning
• kunskap kring internationella momsregler
• erfarenhet av elektroniskt fakturahanteringssystem
• erfarenhet av affärssystemet Navision
Ansökan
Sista ansökningsdatum är den 26:e augusti, men tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas redan under ansökningstiden. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Linn Isberg på nummer 0470-32 38 37.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader
Publiceringsdatum2018-08-02ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-26
Ange följande referens när du ansöker: 7675
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinn Isberg
linn.isberg@onepartnergroup.seFöretagOnepartnerGroup Sydost AB
AdressOnepartnerGroup Sydost AB
Storgatan 30
35231 Växjö
KontorsadressStorgatan 30
Jobbnummer 4270748
Observera att sista ansökningsdag har passerat.