Ekonomiassistent till New Yorkers nordiska huvudkontor

NewYorker / Ekonomiassistentjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos NewYorker i Malmö, Kävlinge, Helsingborg, Kristianstad, Halmstad eller i hela Sverige

Med över 1000 butiker i 40 länder finns NEW YORKER representerat i hela världen och vi fortsätter växa som ett framgångsrikt Young Fashion-företag. Med ett team på över 16.000 arbetar vi i framkant med stor vikt på samarbete och gemenskap. Tack vare vår passion för mode, vår spontanitet och effektivitet har vi lyckats vara en del av modevärlden i över 40 år. Bli en del av vårt team!



På centralt belägen adress i Malmö ligger New Yorkers nordiska huvudkontor. Här sitter ekonomi, lön, HR samt administration för New Yorkers ca 50 butiker i Norden. Totalt är vi 20 stycken på kontoret. Då vår kollega går på föräldraledighet behöver vi en ersättare.



Vem är du?
Vi ser framför oss att du gått en utbildning inom ekonomi på gymnasienivå eller KY/YH-utbildning inom ekonomi, alternativt har arbetat med snarlika administrativa uppgifter tidigare. Erfarenhet inom kassarapporter är en fördel och precis som erfarenhet av något annat nordiskt land förutom Sverige. Du är medveten om att vissa perioder är stressigare än andra och kan planlägga ditt arbete självständigt och strukturerat. Givetvis får du god introduktion, upplärning och stöd för att klara dina ansvarsområden.

Du trivs med att jobba på ett mindre kontor med familjär stämning och värdesätter att du själv kan anpassa dina arbetstider.



Konkret blir dina huvudsakliga ansvarsområden:

• Löpande bokföring av butikernas dagskassor för Sverige, Norge, Finland och Danmark
• Granskning och uppföljning av avvikelser i butikernas kassor
• Därutöver kan det tillkomma andra enklare arbetsuppgifter inom företagets ekonomiavdelning.



Publiceringsdatum
2019-02-15

Profil
• Utbildning inom ekonomi på gymnasienivå eller YH/KY-utbildning.
• Erfarenhet av administrativt arbete och gärna erfarenhet av kassaredovisning och kontroll- och avstämningsarbete
• Erfarenhet från arbete i butik är meriterande, men inget krav
• Goda kunskaper i svenska och engelska samt gärna kunskaper i tyska
• Grundläggande kunskaper i Microsoft Office
• Noggrann, detaljfokuserad och effektiv
• Självgående, flexibel och arbetar strukturerat även under perioder av stress
• Teamorienterad och uppskattar samarbete och en positiv stämning på arbetsplatsen



Fortfarande intresserad? Du kommer bli del av ett trevligt team som värderar fredagsfika, respekt och ser positivt på utveckling. Högt i tak och en rak och tydlig dialog är självklarheter på arbetsplatsen. Anställningen omfattas av kollektivavtal mellan Svensk Handel och Unionen. Ytterligare information hittar du på: http://www.newyorker.eu. Tveka inte att ta kontakt om det är något du funderar på.



Anställningstyp/arbetstider
: Vikariat på heltid från och med 2019-04-01 till och med 2020-08-31.



Upplysningar lämnas av: HR Generalist Petra Hultgren, phultgren@newyorker.de, 040 - 254643.



Ansökningar: Vi tar inte emot några ansökningar per post eller e-mail, endast via extern webbplats, se länk nedan. Vi behandlar ansökningar löpande så inkom med din ansökan så snart som möjligt men allra senast 2019-02-28. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Det vore kul att ha dig i vårt team - välkommen med ansökan och CV!
New Yorker Sverige KB

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
NewYorker

Adress
NewYorker
Box 143
20121 Malmö

Kontorsadress
Box 143

Jobbnummer
4615735

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från NewYorker

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos NewYorker: