Ekonomiassistent till Kundreskontra - uppdrag i Gårda, Göteborg
SJR in Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2025-04-16
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR in Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige SJR söker för vår kunds räkning, en ekonomiassistent med fokus på kundreskontra. Vår kund är ett börsnoterat amerikanskt bolag med en spännande agenda framåt. Uppdraget är på heltid och sträcker sig initialt över 12 månader, med chans till förlängning. Startdatum är planerat till slutet av maj.
Du blir en del av ett team på fem personer och arbetsplatsen är belägen i Gårda, Göteborg. Det finns möjlighet att arbeta på distans upp till två dagar i veckan.
Publiceringsdatum2025-04-16Om tjänstenI rollen som ekonomiassistent kommer du främst att arbeta med kundreskontra. Du hanterar inkommande fakturor, registrering av inbetalningar, bankavstämningar och kontoavstämningar. Du arbetar även aktivt med cash collection, vilket innebär att du har kontakt med kunder för att följa upp betalningar redan innan förfallodatum.
Du kommer också att stötta upp på leverantörssidan med bland rannat betalningar och i samband med bokslut.
Du har även kontakt med kunder via mail och telefon för daglig support och har ett nära samarbete med säljavdelningen.
Lämplig bakgrund
Vi letar efter dig som har ett par års erfarenhet från liknande tjänst. Vi tror att du är en nyfiken, ödmjuk och driven som person och trivs med att arbeta strukturerat och har lätt för att kommunicera med andra. För att passa i rollen är du också effektiv och van vid att arbeta med tighta deadlines. Då många av dina kontaktytor sker internationellt behöver du behärska både det engelska och det svenska språket utan problem.
Har du även jobbat i Oracle är det meriterande.
Så ansöker duFör mer information om tjänsten är du välkommen att kontaktakonsultchef Frida Dalevik. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.
#Bildlänk
https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_interim__natur_annons-73.png Ersättning Fast l?n
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1227".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare SJR in Sweden AB (org.nr 556652-3980),
http://www.sjr.se/ Kontakt Frida Dalevik
frida.dalevik@sjr.se Jobbnummer 9291715