Ekonomiassistent / Säljkoordinator Till Glenair Nordic AB

Resultat AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
2017-07-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent / Säljkoordinator Till Glenair Nordic AB" (publicerad 2017-08-25) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Resultat AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Vi söker dig som vill vara en del av ett företag vars ledord är professionalism, energi, frihet under ansvar, hälsa och glädje. Är du en ekonomiassistent som är redo för nya utmaningar, då har vi tjänsten för dig!

Om företaget
Glenair Nordic AB är ett företag som täcker den nordiska marknaden med ruggade förbindningslösningar till kunder främst inom segmenten flyg- och försvar, industri, transport, olja och gas. Deras arbetssätt präglas av service och närhet i alla led, kund - leverantör - personal. Glenair Nordic AB ingår i den amerikanska koncernen Glenair Inc och sysselsätter totalt ca 3500 personer och omsätter ca 5 milj SEK. De är 15 personer på den nordiska marknaden och sitter i moderna kontorslokaler i Solna/Frösunda med en fantastisk utsikt över Brunnsviken. För mer information läs: http://www.glenair.se/

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att komplettera Glenairs ekonomi/administrativa grupp som i dag består av 5 personer. I rollen som ekonomiassistent/säljkoordinator kommer dina arbetsuppgifter bland annat innebära:

• Kundreskontra
• Leverantörsreskontra
• Avstämningar
• Momsdeklaration
• Intrastatredovisning
• Periodisk sammanställning
• Orderregistrering
• In- och utleverans
• Valutahantering
• Reklamationer
• Inköp samt kontakt med fabriker


Din profil
Vi söker dig som har mellan 1-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och känner dig redo för nya utmaningar. För att lyckas i rollen ska du vara noggrann, strukturerad och ha ett stort intresse för siffror. Du har en god kommunikativförmåga och är serviceinriktad, detta är viktigt då du kommer ha både interna och externa kontakter, både på svenska och engelska. Vi söker dig som är en självständig problemlösare som arbetar effektivt.

Framgångsfaktorer
• Minimum gymnasiekompetens inom ekonomi
• 1-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Mycket god kunskap i Excel
• Krav på engelska och svenska, både i tal och skrift
• Förstå OLF- flödet (Order - Lager - Fakturering)
• Meriterande med erfarenhet av Pyramid


Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av ekonomer. Vi är helt enkelt experter på ekonomer! För mer information om oss följ oss gärna på: www.facebook.com/Resultatab och Instagram: www.instagram.com/resultatab

Ansökan
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Solna
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Matilda Rosell, 072-309 08 77
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2017-08-31

Tjänsten är en direktrekrytering där du kommer bli anställd hos vår kund. Låter detta som något för dig? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Matilda Rosell, 072-309 08 77.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-07-12

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-31
Ange följande referens när du ansöker: 7469
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Matilda Rosell matilda@resultatab.se 0723090877

Företag
Resultat AB

Adress
Resultat AB
Fatbursgatan 5, 3tr
11828 Stockholm

Kontorsadress
Fatbursgatan 5, 3tr

Jobbnummer
3602649

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Resultat AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Resultat AB: