Ekonomiassistent/redovisningsassistent till familjärt bolag
Framtiden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av att jobba med bokslut? Söker du efter en arbetsplats med varmt och härlig stämning där du får chansen att utvecklas som ekonomiassistent?
Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent hos vår kund blir du del av ett ekonomiteam på två personer. Du kommer utöver att jobba med löpande bokföring, kontering och dagliga bankavstämningar deltaga i månadsbokslut, hantera leverantörsbetalningar och rapporter.
Till en början sitter du bredvid en kollega för upplärning och får ett succesivt större ansvar.
Tjänsten är en projektanställning på ca. 12 månader.
Om företaget
Vår kund arbetar med logistiklösningar för kemiindustrin. De är idag 11 speditörer, en ekonomiassistent, en ekonomi/personalchef samt operativ VD, och sitter i fräscha lokaler i centrala Göteborg. Hos vår kund råder en mycket familjär, härlig stämning.
Din profil
Vi söker dig är driven, trevlig och kundvänlig. Tjänsten kräver att du är noggrann och strukturerad och kan hantera ett stundtals högt tempo. Kommunikations- och samarbetsförmåga är viktiga egenskaper då arbetet innebär täta kontakter med kunder och leverantörer. Dessutom känner du ett ägandeskap och ansvar över dina arbetsuppgifter samt hela processen runt dem.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, då det viktigaste är att du som person är driven och har viljan att lära dig nya saker och känner att du kan hugga i där det behövs.
Skallkrav:
• Svenska och engelska i tal och skrift
• Tidigare erfarenhet av bokslutsarbete
Meriterande:
• Tidigare erfarenhet av speditions-/logistikarbete.
• Arbetslivserfarenhet av farligt gods.
Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Start: Omgående
Omfattning: Ca. 12 månader
Anställningsform: 80 %
Tjänstgörningsort: Göteborg
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista annonsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-10-10ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-26
Ange följande referens när du ansöker: 17842
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktÅsa Stendal
asa@framtiden.com 0722-499653
FöretagFramtiden AB
AdressFramtiden AB
Drakegatan 7
41250 Göteborg
KontorsadressDrakegatan 7
Jobbnummer 4395110
Observera att sista ansökningsdag har passerat.