Ekonomiassistent på halvtid sökes till centrala Stockholm
Bemannia Kontor AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent inom offentlig förvaltning? Är du självgående och strukturerad som person? Då kan du vara den vi söker.
Om uppdraget
Vi söker nu en ekonomiassistent till vår kund som arbetar med regional tillväxt och att främja hållbar näringslivsutveckling. Uppdraget är tänkt att påbörjas omgående och sträcker sig till och med 30 april 2021. Det finns eventuellt möjlighet till långsiktig förlängning. Uppdraget är på 50 % omfattning och placeringen är i centrala Stockholm på Västgötagatan.
Publiceringsdatum2020-11-04ArbetsuppgifterI rollen kommer du att arbeta med att löpande granska och stämma av kundreskontraposter samt granska och åtgärda fel i filinläsningar från försystem. Vidare kommer du att hitta och reda ut avstämningsdifferenser mellan försystem och ekonomisystem samt upprätthålla kontakten mellan handläggningssidan och ekonomienheten. Vid behov kommer du även att vara behjälplig vid utbetalningar och vid övrigt vanligt förekommande ekonomiassistentarbete. Så som leverantörsfakturahantering, avstämning och korrigering av utbetalningar, löpande bokföring och omkonteringar i Agresso.
Som person är du självgående och kan arbeta självständigt med dina arbetsuppgifter. Arbetet är i perioder repetitivt, men det är viktigt att du samtidigt är flexibel och kan utföra arbete där behov uppstår. Vi ser också att du för uppdraget är kommunikativ och serviceinriktad.
Kvalifikationer• Godkänd gymnasieexamen
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller redovisning, alternativt längre dokumenterad arbetslivserfarenhet inom ekonomi
• Minst 5 års erfarenhet av liknande roll som ekonomiassistent
• Erfarenhet av att arbeta med kundreskontra där kundreskontraposter läses in via fil
• Tidigare erfarenhet från statlig myndighet
• Intresse och god förståelse för statlig redovisning
• Goda kunskaper i Agresso
• Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i Excel
• Meriterande om du har kunskaper i ärendehanteringssystemet Nyps
• Ytterligare merit om du arbetat med betalningsfiler och inläsning av försystemtransaktioner i Agresso.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 10/11-20.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare
sofie.nilsson@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Varaktighet, arbetstid
Deltid Visstid enligt överenskommelse, deltid 50%
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-11-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBemannia Kontor AB
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476),
https://www.bemannia.se Arbetsplats Bemannia
Jobbnummer 5430109
Observera att sista ansökningsdag har passerat.