Ekonomiassistent (kund- och leverantörsreskontra) till ledande I

Perido AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Har du en eftergymnasial utbildning inom ekonomi? Har du erfarenhet av en liknande roll? Är du en driven person som letar efter en tjänst där du kommer ges mycket ansvar? En fantastisk möjlighet att ta nästa steg i karriären väntar! Läs gärna vidare för att se om detta är något för dig.

Publiceringsdatum
2021-09-22

Om tjänsten
Vi på Perido letar efter en ekonomiassistent som kommer fokusera på leverantörsskulder och kundfordringar till vår kund som är verksamma inom IT-branschen. Bolaget är specialiserade och marknadsledande inom digitala marknadsundersökningar. Man har byggt upp världens största nätverk av ett hundratals miljoner respondenter runt om i världen och kunderna är verksamma inom ett flertal sektorer. Bolaget är börsnoterat och trots att arbetsmiljön är av internationell karaktär är det en väldigt familjär stämning på Stockholmskontoret där denna tjänst är placerad. Utöver de hjälpsamma kollegorna på arbetstid är det gott om trevliga aktiviteter vid sidan av jobbet.

Arbetsuppgifter
Här kommer du att spela en viktig roll och ha stimulerande och varierande arbetsdagar att fylla. Ditt huvudansvar ligger på att dagligen utföra de arbetsuppgifter som är kopplat till leverantörsskulder och kundfordringar. Det inkluderar att registrera fakturor och ha hand om inkommande och utgående betalningar för bolaget och dess dotterbolag. Vad gäller leverantörsskulder ansvarar du för att sköta kommunikationen och besvara frågor från interna och externa parter. Inom kundfordringar har du kontinuerlig kontakt med bolagets kunder kring betalningar och påminnelser. Följande nedpunktade arbetsuppgifter kan du förvänta dig av rollen:
Kund- och leverantörsreskontra
Leverantörs- och kundbetalningar
Uppgiftsinsamling och kundpåminnelser
Besvara frågor till såväl interna som externa parter
Delta i månadsbokslut och avstämningar
Intäktsredovisning
Samarbeta tätt med andra ekonomiska avdelningar i organisationen
Leda utredningar kring problem när det är nödvändigt
Övriga för rollen snarlika uppgifter

Dina egenskaper
Vi ser att du som söker har ett arbetssätt som karaktäriseras av noggrannhet, struktur och ett uppenbart inspirerande driv som gör dig framgångsrik när du tar dig an nya uppgifter på löpande band. I denna roll får du god användning för din utåtriktade och positiva personlighet i den dagliga kontakten med kollegor och leverantörer, vidare kommunicerar du skickligt och målinriktat. Du tar ansvar för ditt arbete och arbetar proaktivt i den mån det är möjligt. Vidare trivs du med självständigt arbete men minst lika bra med att samarbeta med kollegorna som du gladeligen hjälper vid behov. Slutligen, du trivs när tempot är högt och i en roll där du får utlopp för logiskt tänkande när kluriga utmaningar väntar.
En rolig och utvecklande tjänst i en fantastisk miljö väntar! Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Relevant eftergymnasial utbildning inom företagsekonomi/ekonomi, etc.
Minst 1-2 års erfarenhet från ett liknande jobb
Erfarenhet av att arbeta processbaserat med dokumenterad god kunskap
Intresse för system och automatiseringsprojekt
Mycket goda kunskaper i Excel
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska

Plus i kanten:
Erfarenhet av arbete i en internationell miljö
Erfarenhet av Leverantörsskulder och kundfordringar
Erfarenhet av arbete i NetSuite

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 6 månader genom Perido. Därefter tillsvidareanställning hos bolaget. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32612 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "32612".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Perido AB (org.nr 556639-6387), http://www.perido.se
116 45  STOCKHOLM

Jobbnummer
5986887

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: