Ekonomiassistent inom Leverantörsreskontra till vår kund i Tyres
SJR / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av att arbeta inom leverantörsreskontra och redo för nya utmaningar? SJR söker för kunds räkning en ekonomiassistent till deras ekonomiavdelning för leverantörsreskontra med start omgående. Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med chans till förlängning.
Tjänstebeskrivning/Arbetsuppgifter
Vår kund är marknadsledande inom bygg, entreprenad- och industrisektorn och kontoret är beläget i Tyresö.
Som ekonomiassistent hjälper du aktivt företagets interna kunder med professionell rådgivning och förstklassig service samt har ansvar för:
• Skanna och verifiera samtliga inkommande leverantörsfakturor
• Skapa och skicka leverantörsbetalningar samt tillhörande bokföring
• Hantering av förskottsbetalningar samt tillhörande bokföring
• Fördelning och matchning av inkommande krediteringar
• Uppföljning och hantering av väntade krediteringar
• Hantering av inkommande betalningspåminnelser
• Kontering och distribuering av inkommande omkostnadsfakturor
• Hantering av leverantörsfakturor avseende direktleveranser
• Hantering/fördelning av varufakturor som saknar inköpsordernummer.
• Säkerställa slutbokning av samtliga leverantörsfakturor
Lämplig bakgrund:
Vi söker dig som har gymnasial- eller eftergymnasialutbildning inom ekonomi. Du har datorvana och goda kunskaper Office-paketet. Du bör ha utmärkta kunskaper i såväl svenska som engelska, i både tal och skrift.
Som person bör du ha en stor analytiskt förmåga med uppmärksamhet för detaljer. Som person är du driven, lösningsorienterad och noggrann. Du är hängiven i ditt arbete och ger det lilla extra. Du har en mycket god kommunikativ förmåga. Vidare är du en engagerad teamplayer som fungerar utmärkt såväl i grupp som i självständigt arbete.
Bra att veta
Ovanstående är ett konsultuppdrag på 6 månader med start omgående och det är en heltidstjänst. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag! Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Cassandra Klang, 076 647 16 43.
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Publiceringsdatum2018-02-09Om företagetSJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-07-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCassandra Klang
cassandra.klang@sjr.seFöretagSJR
AdressSJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20, Stockholm
Jobbnummer 3956935
Observera att sista ansökningsdag har passerat.