Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra - Stockholm City
Experis Finance AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2017-05-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra - Stockholm City" (publicerad 2017-05-17) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Finance AB i Stockholm,
Norrköping eller i
hela Sverige Nu söker vi på Experis Finance dig med erfarenhet från rollen som ekonomiassistent för kunds räkning. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och 6 månader framåt, men vid rätt kompetens och person finns det även möjlighet till anställning hos kund. Placering för uppdraget är på Kungsholmen, i Stockholm.
Arbetsuppgifter ekonomiassistent
* Ansvara för leverantörsbetalningar och andra betalningar blir gjorda enligt förfallodatum och lösa eventuella problem som uppstår
* Boka utbetalningar av leverantörsfakturor och andra betalningar i ekonomisystemet
* Boka inbetalningar från olika typer av valutainflöden; kontanter, korttransaktioner, fakturainbetalningar
* Ansvara för avstämningar mellan likvidkonton i banken och redovisningssystemet, Dynamics Axapta. Detta görs med hjälp av olika system, som t ex Adra Accounts och Balancer.
* Kundkontakter med butiker och dotterbolag.
Vad krävs för att passa i rollen som ekonomiassistent?
Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med betalningar mot bank, gärna inom kund- eller leverantörskontran, så att du har förståelse för flödet från att en faktura kommer in till dess att den är betald. Erfarenhet arbete på en ekonomiavdelning inom detaljhandeln ser vi som meriterande. Som person är du noggrann, flexibel och snabblärd. Det är viktigat att du är stresstålig och har vana av att arbeta i högt tempo.
Information om uppdraget som ekonomiassistent
* Kungsholmen, Stockholm
* Heltid, 100%
* Konsultuppdrag
* Start snarast, uppdragslängd minst 6 månader
* Vid rätt person, finns det även goda möjligheter till direktanställning hos företaget
* Antal platser: 4 stycken
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi på Experis hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.
Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.
Publiceringsdatum2017-05-16Så ansöker du Varmt välkommen med din ansökan. Har du frågor om uppdraget, eller om anställning hos Experis är kan du maila Kandidatspecialist Elin Widén
Varaktighet, arbetstid
Deltid Contract
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-30
Ange följande referens när du ansöker: 22994
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElin Widen
Elin.Widen@se.experis.comFöretagExperis Finance AB
AdressExperis Finance AB
11181
11181 0180
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 3501722
Observera att sista ansökningsdag har passerat.