Ekonomiansvarig till kund i Göteborg kort uppdrag
KFX HR-partner Skandinavien AB / Lagerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla lagerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Kungsbacka,
Stenungsund eller i
hela Sverige Om tjänsten
Vi söker en engagerad och erfaren ekonom för att leda och ansvara över vår kunds ekonomiavdelning under en kortare tidsperiod. Som ekonomiansvarig kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa företagets finansiella hälsa och framgång. Om du är en självgående person med erfarenhet av EU-moms och tullfakturering och en passion för ekonomi, kan du vara den person vi letar efter.
Om oss
KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.
Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang och vi strävar efter att de ska genomsyra allt vi gör.
Publiceringsdatum2024-07-12Dina arbetsuppgifterSom ekonomiansvarig kommer du ha en bred och varierad roll där du ansvarar för den ekonomiska hanteringen i företaget. Företaget har totalt 15 anställda med kontor i Uppsala och Göteborg. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer inkludera följande:
• Ansvar över hela den ekonomiska hanteringen, inklusive löpande bokföring och övergripande ekonomiadministration.
• Lönehantering samt kontakt med fackliga organisationer.
• Hantering av kund- och leverantörsreskontra.
• Sköta momsregistrering och rapportering, inklusive hantering av EU-moms och tullfakturor.
• Utförande av fakturering.
• Genomförande av års- och månadsbokslut.
• Utförande av vissa avsättningar i bokföringen samt ansvar för finansiell rapportering.
• Kommunikation med revisorer och förberedelse av revisionsunderlag.
• Ansvar för registrering och rapportering till Intrastat.
• Genomförande av manuell bokföring.
Kvalifikationer• Minst tre års erfarenhet inom ekonomi och bokföring.
• Tidigare erfarenhet av att arbeta med EU-moms och tullfakturor samt god kunskap om internationell handel.
• Erfarenhet av lönehantering och arbete med fackliga relationer.
• Självgående, initiativtagande och noggrann.
• Mycket goda kunskaper i tal och skrift i engelska och svenska.
Tidigare roll som ekonomiansvarig och högskoleutbildning inom ekonomi är meriterande.
Övrig informationTjänsten är tillgänglig med start i början av augusti och är en 2 månaders visstidsanställning på 100% med möjlighet till förlängning. Du kommer att bli anställd hos oss på KFX HR-partner som konsult.
Det förekommer personlighetstester och bakgrundskontroll på slutkandidater i den här rekryteringsprocessen. Urval och intervjuer sker löpande och därmed kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om du har några frågor är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Jonna Bushati på
jonna.bushati@kfx.se Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-08-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare KFX HR-partner Skandinavien AB (org.nr 556658-2143)
Arbetsplats KFX HR-partner Stockholm
Jobbnummer 8799519
Observera att sista ansökningsdag har passerat.