Ekonomiadministratör till Värmdö
Arena Personal AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2014-09-19Om tjänstenTill vår kund söker vi en positiv, analytisk och självgående ekonomiadministratör. Du kommer att arbeta inom offentlig verksamhet i moderna, ljusa lokaler i Värmdö. Detta är ett uthyrningsuppdrag på heltid som kommer starta omgående och pågå initialt under en månad med möjlighet till förlängning för rätt person.
I första hand söker vi dig som har erfarenhet av ekonomiarbete i kommunal verksamhet. Vi söker dig som vill ta ett ansvar kund- och leverantörsreskontra, vilket exempelvis innebär att ansvara för:
• Koordinera redovisningstransaktioner
• Stänga redovisningsperioder i affärssystemet
• Överta ansvaret för skapade kundfakturor och ombesörja att dessa skickas till utskriftsleverantör
• Ansvara för att bokföra kundinbetalningar
• Skapa påminnelser och skicka fakturor till inkasso hos ett externt inkassoföretag
• Säkerställa att alla leverantörsfakturor (som scannas och inläses av extern leverantör) kan cirkulera till rätt avdelning eller fakturamottagare
• Skicka leverantörsfakturor till betalning via fil
• Mycket telefon- och mailkontakt, såväl internt som externt
• Hantera betalningsflöden; redovisa samtliga betalningsströmmar i en så kallad "kassafunktion"
• Upprätta och skicka skattedeklarationer
Vår kund arbetar i ett öppet, aktivitetsbaserat kontorslandskap (inga fasta arbetsplatser) som inbjuder till samarbete och utveckling. Ett roterande arbetssätt tillämpas, vilket främjar utveckling och variation.
ProfilVi söker dig som har:
• Arbetat minst två år i en bred ekonomiroll och behärskar kundreskontra och leverantörsreskontra självständigt
• Minst gymnasial utbildning med ekonomiinriktning
• Bra datavana och goda kunskaper i Excel (t.ex. koppla dokument)
• Erfarenhet av systemet Raindance är meriterande (inget krav)
Övriga önskvärda egenskaper:
• Ansvarstagande, noggrann och strukturerad
• Positiv, social och kommunikativ
• Analytisk förmåga samt fallenhet/intresse för siffror och uppföljningar
• Flexibel, serviceinriktad och anpassningsbar
• Självständig och trygg i sig själv
• Prestigelös teamspelare som gärna hjälper till där det behövs
Låter jobbet intressant för dig? Vi tipsar dig att söka så snart som möjligt då tjänsten ska tillsättas omgående.
Vi erbjuder
Arena Personal matchar de bästa kandidaterna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Du får viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.
Om företagetArena Personal har 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom rekrytering och bemanning. Våra cirka 800 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser, varje år. Arena Personal är en del av Aktriva. I koncernen ingår även Arbetslivsresurs, Arena Personal AS samt Impact i Norge. Som en del av Aktriva är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra externa medarbetare lika bra som våra kunder.
Så ansöker duTre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningHeltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-05
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1719
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIsabelle Lilja
FöretagArena Personal AB
AdressArena Personal AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm
KontorsadressFleminggatan 7, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2003631
Observera att sista ansökningsdag har passerat.