Ekonomiadministratör till kund- och leverantörsreskontran
Arbetsmiljöverket Ekonomi och planering AE / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arbetsmiljöverket Ekonomi och planering AE i Stockholm Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.
Diarienummer 2016/ 010165
Arbetsmiljöverket arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklande arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra. Vi erbjuder utvecklande och samhällsnyttiga uppgifter i en positiv arbetsmiljö med engagerade kollegor. Arbetsmiljöverket har ca 550 anställda.
Som ekonomiadministratör på enheten för ekonomi, planering och anskaffning kommer du att ingå i verkets reskontragrupp (leverantör och kund) som idag består av tre personer.
Ditt nya arbete:
Leverantörsreskontra (elektronisk fakturahantering) innebär bl a
• filhantering
• ankomst- och definitivregistrering
• manuella utbetalningar
• upplägg och underhåll av leverantörsregistret
• inköpsfakturahantering
• omföringar
Kundreskontra innebär bl a
• fakturering
• påminnelser, räntefakturor och kravhantering
• visst upplägg och underhåll av kundregistret
• inbetalningar
Publiceringsdatum2016-03-02Övrig information• medverka i utvecklingen av rutiner för reskontragruppen
• i arbetet ingår bokföring och avstämningar
• kontering av enhetens fakturor
• medverka i övriga på enheten förekommande arbetsuppgifter
Vi söker dig som har:
minst 3-årig gymnasieexamen med inriktning mot ekonomi eller har annan kombination av utbildnings- och erfarenhetsbakgrund som arbetsgivaren bedömer som lämplig minst 3 års erfarenhet av arbete med ekonomi där arbete med kund- och leverantörsreskontra har ingått goda IT-kunskaper och en bra förståelse för hur en ekonomienhet fungerar
Det är meriterande om du har:
arbetat i ekonomisystemet Agresso erfarenhet av e-beställningar erfarenhet av statlig redovisning
Dina personliga egenskaperFör att lyckas i rollen är du:
engagerad i ditt arbete noggrann och ansvarstagande initiativrik
Du har även kapacitet att ta dig an tillfälliga arbetsanhopningar och är en god lagspelare. Du fungerar lika bra i självständigt arbete som i teamarbete.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet för att både du och vi ska trivas med att arbeta tillsammans.
Mer om anställningen
Anställningen är en tillsvidare anställning på heltid och är placerad på Lindhagensgatan 133 i Stockholm. Vi tillämpar 6 månaders provanställning och individuell lönesättning.
Vill du veta mer?
Om har frågor gällande tjänsten kontakta ekonomiadministratör Maria Martinsson, telefon 010-730 92 73 alternativt enhetschef Tomas Jonsson, telefon 010-730 99 27. Fackliga kontaktpersoner är Annelie Ankerman för ST, telefon 010-730 93 26 och Maja Todorovic för Saco-S, telefon 010-730 96 27.
Välkommen med din ansökan senast den 22 mars 2016
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Martinsson +46 010-7309273
Tomas Jonsson +46 010-730 99 27
FöretagArbetsmiljöverket Ekonomi och planering AE
AdressArbetsmiljöverket Ekonomi och planering AE
Arbetsmiljöverket
11279 Stockholm
KontorsadressLindhagens gata 133
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2702684
Observera att sista ansökningsdag har passerat.