Ekonomiadministratör med erfarenhet av fakturaskanning
Exertis CapTech / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Exertis CapTech i Göteborg,
Mölndal,
Varberg,
Sollentuna,
Stockholm eller i
hela Sverige Om Exertis CapTech
Exertis CapTech är en av Nordens största distributörer inom IT, AV, Large Display och Entertainment (spel, film, böcker och leksaker). Sedan starten 1996 har vi haft en ökande tillväxt varje år och hade 2016 en omsättning på 1,8 miljarder kronor. Huvudkontor och lager ligger i Göteborg med lokalkontor i Stockholm, Umeå, Helsingborg och Sandefjord i Norge. Företaget har idag fler än 170 anställda.
Vi är en fokuserad distributör med stort engagemang. Med fokuserad menar vi att vi, inom varje affärsområde, anpassar vårt utbud så att vi kan erbjuda en mycket hög kunskapsnivå gällande det vi arbetar med och säljer. Engagemanget visar sig genom att vi, i alla delar av företaget och i alla relationer med leverantörer och kunder, tillför mervärde för alla parter. Vårt mål är att överträffa alla förväntningar, leverera med kvalitet och att alltid eftersträva att vara det bästa alternativet.
Med anpassade lösningar, en välutvecklad logistik och högteknologiska system ligger vi långt framme när det gäller att kunna bemöta varje kunds unika krav och önskemål. Vi uppgraderar ständigt med ny teknik och vårt produktutbud uppdateras löpande, vilket säkerställer att vi kan erbjuda allt det våra kunder behöver och förväntar sig, både idag och imorgon.
Våra ledord: Personlig kontakt - Kvalitet - Snabba leveranser
Vår vision: Vi ska vara förstavalet för alla våra kunder och leverantörer och vara marknadsledande inom de segment vi verkar.
Vi samarbetar med över 250 tillverkare och över 4 000 återförsäljare över hela Norden. I vår senaste finansiella rapport 31 mars 2016, omsatte vi 1,8 miljarder kronor och hade en tillväxt på 12%.
En av våra stora drivkrafter på Exertis CapTech är en ständig vilja att utvecklas och förbättras. Vårt mål är att vara förstavalet för både kunder och leverantörer - därav kan vi inte stå still och stampa i samma gamla fotspår. Nu när vi är i full färd med vår nordiska expansion - nytt lager, nya kontor, nya lagerhanteringssystem, nya säljkontor i länder vi tidigare inte verkat (Finland och Danmark) - behöver vi även förnya vår ekonomiavdelning för att hålla jämna steg med expansionens utmaningar.
Vi söker därför efter en engagerad och erfaren person som vill arbeta med vår leverantörsreskontra och samtidigt är hugad att driva utvecklingsprojekt som exempelvis att implementera fakturaskanning. Erfarenhetsmässigt tror vi att du tidigare har arbetat ganska många år på medelstora eller stora företag och har goda kunskaper i hur du hanterar internationella leverantörskontakter, flera olika valutatransaktioner och cash-management. Förutom det har du en god förståelse för bokslutsprocessen och förstår vikten av korrekt redovisning.
Som person hoppas vi att du, liksom vi, har ett eget driv att alltid utvecklas och komma med idéer, samtidigt som du är ödmjuk och positiv. Att du kan engelska och svenska är givet, men vår förhoppning är att du känner dig bekväm med övriga nordiska språk också. Ett stort plus är om du är finsktalande.
Tveka i så fall inte att söka! Vi älskar personer som vill utvecklas, visar engagemang och sedan lever upp till förväntningarna.
Vad vi erbjuder
En spännande roll hos en av marknadens ledande distributörer inom IT, AV och Entertainment och ett företag både i tillväxt och med stor entreprenörsanda. Du blir också en del av en stor internationell koncern (DCC Plc.).
Möjligheten att bli en viktig kugge i ett team som värdesätter en positiv kundrelation och som gärna skrattar tillsammans på jobbet.
När du arbetar med leverantörsreskontra kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att:
• Ansvara för den operativa fasen av implementeringen av fakturaskanning
• Hantera betalningar
• Matchning och registrering av leverantörsfakturor mot inleveranser
• Föra dialog med leverantörer kring fakturafrågor
• Avstämningar
• Intern posthantering
• Arbeta med valutatransaktioner (hedge m.m.)
• Arbeta med flera olika valutor
• Arbeta med redovisnings- och bokslutsprocesser
• Övriga administrativa arbetsuppgifter
Erfarenhet som eftersöks:
• 5-10 års erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra hos medelastora och stora företag
• Erfarenhet från transkationsintensiva företag
• Erfarenhet av kontakter med internationella leverantörer
• Van att arbeta i en miljö med rapportering
• Flytande kunskap i Svenska och Engelska
Meriterande är kunskaper i övriga nordiska språk - framför allt finska
Varaktighet, arbetstid
• -
Publiceringsdatum2018-01-10ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagExertis CapTech
AdressExertis CapTech
Ekonomivägen 11
43633 Askim
KontorsadressEkonomivägen 11
Jobbnummer 3895328
Observera att sista ansökningsdag har passerat.