Ekonomiadministratör/ekonom till Göteborgs begravningssamfälligh

Göteborgs begravningssamfällighet, Kansli / Företagsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs begravningssamfällighet, Kansli i Göteborg

Göteborgs begravningssamfällighet är en organisatorisk enhet inom Svenska kyrkan som ansvarar för 36 kyrkogårdar, ca 118 000 gravplatser, begravnings- och krematorieverksamheten i Göteborg. Vi är med ca 175 tillsvidareanställda - som kompletteras med omkring 120 säsongsanställda på sommaren - landets största kyrkogårdsförvaltning. Verksamheten omsätter cirka 220 miljoner kronor och styrs av förtroendevalda. Läs gärna mer om oss här: https://www.svenskakyrkan.se/gbs




Publiceringsdatum
2021-11-19

Beskrivning
Vi söker nu en medarbetare som vill arbeta brett med kvalificerad ekonomiadministration hos oss.

Som organisation erbjuder vi engagerade och samarbetsinriktade kollegor och ett närvarande ledarskap. Vi fokuserar på och samlas kring vårt uppdrag som syftar till att medborgarna ska få god service, gott bemötande och bästa möjliga utbyte i kontakterna med oss. Vårt arbete med ekonomi är en viktig nyckel för att på bästa sätt använda våra ekonomiska resurser. Du kommer att ingå i förvaltningens kansli som är beläget nära Redbergsplatsen och vara direkt underställd förvaltningschefen.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ansvara för inköpssamordning och vara stöd till verksamheten vid inköp och upphandling inom ramen för LOU. Uppföljning av inköp, föra förteckningar kring upphandlingar, utbilda beställare och delta i nätverk för inköp och upphandling tillhör arbetsområdet. Du kommer att vara systemadministratör för IT-stödet Proceedo med ansvar för uppdatering av avtal och behörighetsadministration och även utgöra stöd till verksamheten för beställningar i Proceedo.

Vidare kommer du arbeta med olika typer av fakturahantering såsom förbättringar och kontroll av processen för leverantörsfakturor i samarbete med stiftskansliets servicebyrå.

Du kommer även i nära samarbete med förvaltningens controller att arbeta med framtagandet av underlag inför ekonomiuppföljningar och svara på chefernas frågor av ekonomisk karaktär. I uppdraget ingår även att vara ett allmänt stöd i ekonomiska frågor till alla som har ekonomiska frågor i verksamheten.

Även annan ekonomiadministration såsom rättelser med bokföringsordrar, samordning av inventeringar, behörigheter och fullmakter, handläggning av kund- och inkassoärenden, arkivering av räkenskapsunderlag m.m. kommer att ingå i arbetsområdet.



Kvalifikationer
För att trivas med arbetsområdet så är det ett krav att du har en mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga och att du med ett leende tycker om att serva alla samarbetsparter - såväl kunder, leverantörer, medborgare och kollegor - på bästa sätt. Du ska ha en förmåga att arbeta med operativa arbetsuppgifter och långsiktiga utvecklings- och förbättringsfrågor parallellt. Du ska kunna arbeta självständigt och fatta beslut inom det egna arbetsområdet. Det är viktigt att du har ett strukturerat arbetssätt och har en mycket god administrativ förmåga.

Du har arbetat minst tre år med ekonomiadministration och inköp enligt LOU, samt har en god vana att arbeta med budget och uppföljning i ekonomisystem.

Du ska ha minst gymnasieutbildning och/eller yrkeshögskola inom inköp eller redovisning, alternativt högskoleexamen som har anknytning till arbetsområdet. Du ska också ha arbetat med inköp och upphandling enligt LOU eller ha annan arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som kvalificerande och relevant för uppdraget.

Det är meriterande om du har arbetat i Proceedo och känner till Göteborg stads ramavtal, vilka vi tillämpar samt om du har arbetat med ekonomisystemet Aveny. Mycket goda kunskaper i Excel är ett krav.

För att kunna utföra arbetet är mycket goda svenskakunskaper - i såväl tal som skrift - en förutsättning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.



Anställningsvillkor
För frågor om tjänstens arbetsinnehåll kontakta controller Ingela Håman, 031 - 731 88 44.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brevledes.

För mer information om våra personalförmåner och oss som arbetsgivare - välkommen att besöka vår hemsida https://www.svenskakyrkan.se/gbs/att-arbeta-hos-oss

Vi undanber oss vänligt men bestämt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Efter överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgs begravningssamfällighet, Kansli

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/7".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Begravningssamfällighet (org.nr 252004-9020)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Göteborgs begravningssamfällighet, Kansli

Kontakt
Cissi Hammer, förvaltningschef
031-731 88 35

Jobbnummer
6120675

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs begravningssamfällighet, Kansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs begravningssamfällighet, Kansli: