Ekonom till tekniskt bolag i Solna

Ogunsen AB (publ) / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Nu söker SJR en ekonom till vår kund inom en spännande bransch. Som ekonom kommer du att jobba främst med kund och leverantörsreskontra samt ansvara för det australiensiska dotterbolagets ekonomi.
Detta är ett konsultuppdrag med start omgående som löper i minst 6 månader med möjlighet till förlängning.

Om jobbet
Du ska tillsammans med en kollega utföra den löpande kundfaktureringen samt bokföra kundinbetalningar, skicka påminnelser och räntefakturera. Som ekonom är du behjälplig med det löpande arbetet med vår leverantörsreskontra med allt från ankomstregistrering, definitivbokning, betalning, påminnelsehantering till avstämning. Du kommer också att delta i månadsbokslut och göra månatliga avstämningar. Vidare hanterar du dagligen inkommande ärenden via mejl samt agerar back-up för kollegor vid behov.

Du kommer även att ansvara för ett australiensiskt dotterbolags redovisning vilket innebär löpande ekonomiuppgifter samt månadsavstämning. Det innebär mycket kontakter med anställda, controllers, revisorer och en lokal redovisningsbyrå.

I arbetet ingår också att upprätta rutinbeskrivningar och att delta i projekt samt att löpande utvärdera och effektivisera processer.

Bakgrund
Vi söker dig som har akademisk examen inom ekonomi eller annan motsvarande eftergymnasial utbildning. Du ska ha minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från en ekonomiavdelning. Du ska ha en förståelse för helheten av finansiella flöden samt en vilja att förbättra och effektivisera. Erfarenhet av momshantering inom och utanför EU är starkt meriterande. Vi förutsätter att du är systemvan och erfarenhet av ERP systemet Dynamics 365 samt leverantörshanteringssystemet ExFlow är ett plus. Har du dessutom arbetat med ekonomi i ett australiensiskt företag är det en fördel. Jobbet kräver flytande svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du prestigelös, serviceinriktad och strukturerad. Du har hög arbetskapacitet och trivs med mycket kontakter och samarbeten med andra både internt och externt. Vidare är du noggrann, logisk och förbättringsorienterad.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Helena Öberg på 076-6471603. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-04-30.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Publiceringsdatum
2022-04-05

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ogunsen AB (publ)

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Kontakt
Helena Öberg
helena.oberg@sjr.se

Jobbnummer
6509502

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ogunsen AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ogunsen AB (publ):