Ekonom till konsultreskontra (Stockholm)

eWork Group AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos eWork Group AB i Stockholm, Västerås, Linköping, Jönköping, Göteborg eller i hela Sverige

För dig som trivs i en miljö med stark drivkraft, mycket energi och vilja att utvecklas är eWork Group och Stockholms bästa* ekonomiavdelning helt rätt för dig! (*helt oberoende åsikt)

eWork är ett snabbväxande företag som idag omsätter mer än 6 miljarder och finns noterade på Nasdaq Stockholm.
Från nya trevliga lokaler i centrala Stockholm sköter vi controlling, all löpande redovisning, kundreskontra och konsult(-leverantörs)reskontra för koncernens samtliga bolag i Norden och Polen.

Konsultreskontra är likt leverantörreskontra men du hanterar inga OH-fakturor utan endast konsultfakturor.

Din vardag i team konsultreskontra:

• Gör utbetalningar i samtliga länder där ework är verksamma. Sverige, Finland, Norge, Danmark, Polen och United Kingdom. Ansvara för återrapporteringen i dessa länder efter utbetalningarna är utförda

• Gör korrigeringar via errorloggar, främst debet- och kredit-adjustments, men även manuella korrigeringar.

• Jobbar i leverantörsreskontra-mailen. Identifiera och bedöma att kunna vidarebefordra och /eller besvara inkomna mail internt och externt

• Hantera invoice-korgarna SE, NO, DK, FI, PL samt registrera konsultfakturor som inte har selfbilling, främst PL, SE, NO och DK

• Registrera bankuppgifter på våra leverantörer beroende vilken typ av betalning som ska utföras.

• Hantera Pay Express-flödet, främst delkreditar som registreras mot selfbillings i systemet men också Pay Express-fakturor där selfbilling saknas

• Bestrida räntor, inkassokrav och påminnelseavgifter

• Har dialog/samarbete med Service Center och stötta dem med frågor/ärenden från resten av verksamheten och externt.



Är det dig vi söker?

Vi vet inte ifall du är nyutexaminerad och har sommarjobbat eller har jobbat i 1, 2, 3 eller fler år men du har en drivkraft för arbete med ekonomi, administration, service och du uppfyller följande:

• Angelägen, professionell och uppmärksam
• Strukturerad, noggrann och ansvarsfull
• Serviceinriktad och trivs med många kontaktytor
• Duktig på MS Office och flytande i så väl svenska som engelska
• Touch typing kompetens och rör dig effektivt mellan olika skärmar, system och program.

Är detta du? Skicka en ansökan idag!

Har du frågor är du välkommen att kontakta Marina Silfveberg, Rekryterare, 0708-118121 eller marina@ework.se

eWork Group är en marknadsledande och oberoende konsultleverantör i norra Europa med fokus på IT, telekom, teknik och verksamhetsutveckling. Utan anställda konsulter kan eWork opartiskt matcha varje uppdrag med rätt kompetens från hela marknaden. eWork är grundat i Sverige år 2000 och har idag verksamhet i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Polen. Bolaget har ramavtal med fler än 160 ledande företag i de flesta branscher och hanterar samtidigt 6 000 konsulter på uppdrag. Huvudkontoret ligger i Stockholm. eWorks aktier är noterade på NASDAQ OMX Stockholm. Läs mer här!
Sökord: ekonomi, ekonomiassistent, ekonom, finance assistant, accounts payable

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Publiceringsdatum
2016-10-28

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ework Group AB

Adress
Ework Group AB
Klarabergsgatan 60
11121 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 60

Jobbnummer
3129015

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från eWork Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos eWork Group AB: