Ekonom till ekonomienheten, vård- och omsorgskontoret
Norrköpings kommun / Företagsekonomjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping,
Söderköping,
Linköping,
Åtvidaberg,
Motala eller i
hela Sverige Vi letar efter en entusiasmerande och kommunikativ ekonom med betydande intresse för att bistå chefer i att leda sina verksamheter framåt. Om detta stämmer in på dig kan du vara den vi letar efter!
Vilka är vi?
Vårt huvuduppdrag på vård- och omsorgskontoret består av att tillgodose behov av stöd, vård och omsorg till människor i livets olika skeden. Med våra ca 4000 medarbetare utgör vård- och omsorgskontoret kommunens näst största kontor.
Kontoret består av myndighetsutövning, styrning och ledning, stödfunktioner samt utförardelen. Tillsammans ansvarar vi för att leda verksamheten mot våra uppsatta mål och skapa en meningsfull och trygg vardag för alla som är i behov av vår hjälp. Hos oss får du möjlighet att ta ansvar och utvecklas - både som medarbetare och som människa.
Ekonomienheten är sammansatt av 12 dedikerade medarbetare som innehar en mångfald av kompetenser. Vårt team inkluderar ekonomiassistenter, controllers, handläggare, ekonomer och ledarskapet präglas av tillit och förtroende.
Vi på ekonomienheten sitter idag på Lindövägen 5A i centrala Norrköping, med närhet till kollektivtrafik.
Vi har spännande projekt och utvecklingsarbeten framåt och söker nu en driven kollega som vill vara med oss i arbetet mot nya möjligheter och ökad kvalitét!
Publiceringsdatum2024-02-08ArbetsuppgifterSom ekonom spelar du en central roll i både det operativa och utvecklingsinriktade arbetet. Du förväntas tillhandahålla chefstöd och utöva pedagogisk förmåga för att tydligt förklara ekonomi för olika målgrupper inom kontoret.
Dina arbetsuppgifter omfattar hantering av redovisning, där din analytiska förmåga blir en nyckelfaktor. Du fungerar även som stöd för chefer genom att tillhandahålla relevanta underlag för beslutsfattande och politikformulering.
Budgetuppföljning och prognoshantering baserat på faktiska data är en viktig del av din roll. Du förväntas vara proaktiv när det gäller avvikelser och att stödja verksamheten för att säkerställa korrekta beslut.
Din förväntade insats innebär att du tillhandahåller djupgående ekonomisk expertis och aktivt delta i arbetet med att förbättra effektiviteten i våra processer samt skapa en grund för hög kvalitet.
Genom att stötta verksamheten i beslutsfattandet och agera som en vägledande resurs för cheferna, är din roll avgörande för organisationens framgång och långsiktiga hållbarhet.
Vem är du?
Vi söker dig med en akademisk examen inom ekonomi, helst med inriktning mot redovisning, samt minst fem års erfarenhet inom ekonomisk förvaltning.
Du bör ha gedigen kunskap inom områden som redovisning, uppföljning, budgetering, internkontroll och bokslut.
Din förmåga att inspirera andra och förklara ekonomiska processer och mål på ett tydligt och pedagogiskt sätt är väsentlig. Det är även viktigt med förmåga att samarbeta effektivt i grupper med fokus på kontinuerlig förbättring och att kommunicera väl.
En strukturerad och noggrann arbetsmetod, samt förmågan att arbeta självständigt, ta initiativ och vara proaktiv är önskvärda egenskaper.
Vi ser att du är trygg både som individ och i din profession, och att du betraktar förändringar som möjligheter.
Kvalitetsmedvetenhet, flexibilitet, analytisk förmåga och ansvarsfullhet är andra egenskaper som vi uppskattar.
Erfarenhet från arbete inom offentlig sektor och förståelse för hur politiskt styrda organisationers processer och beslut fattas är meriterande. Goda kunskaper i Office-paketet och Excel är ett krav, liksom en mycket god behärskning av det svenska språket, både i tal och skrift.
Välkommen med din ansökan!
Information om tjänsten
Antal lediga tjänster: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Dag
Möjlighet till distansarbete: Ja, delvis
Sista ansökningsdatum: 3 Mars
Kontakt: Ann-Charlotte Rengart, ekonomichef,
ann-charlotte.rengart@norrkoping.se eller Charlott Olsson, rekryteringsspecialist, 011-15289,
charlott.olsson@norrkoping.seKÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ersättning Individuell
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Norrköpings kommun (org.nr 212000-0456),
http://www.norrkoping.se Jobbnummer 8454283
Observera att sista ansökningsdag har passerat.