Ekonom sökes till House of Ports i Göteborg

Oddwork Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Oddwork Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

House of Ports grundades 1994 och är moderbolaget som genom dotterbolagen Domaininfo, Dipcon, Ports IT och Strop Digital Studios erbjuder ett brett utbud av tjänster kopplade till Varumärken, Domännamn, Hosting och Design. Under åren har verksamheten organiskt utvecklats till att omfatta fler affärsområden, högre omsättning och fler medarbetare där man idag jobbar mot företagskunder och leverantörer över hela världen - från USA till Tanzania till Sverige. Sedan sommaren 2014 sitter House of Ports i en helt egendesignad kontorsbyggnad i Göteborg. Här har man skapat det kontor som med sin gestaltning ska stödja verksamheten och varumärket ytterligare. Öppenhet, kommunikation och flexibilitet är några av ledorden där arbetsmiljön alltid ska vara attraktiv, trivsam och kreativ. Sedan 2010 har House of Ports även permanent närvaro i Stockholm på Skeppsbron 26. Nu söker vi en Ekonom till House of Ports-gruppen i Göteborg som med fantastiskt driv, resultatinriktning och noggrannhet ska vara med och fortsätta driva bolaget framåt.

Om tjänsten Ekonom hos House of Ports
Tjänsten innebär att du är ansvarig för löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, momsredovisning och skattedeklarationer liksom månadsbokslut, årsredovisning och koncernredovisning på House of Ports ekonomiavdelning. Du jobbar i Visma Business som det är positivt om du har jobbat i tidigare men som ekonomiansvariga på House of Ports annars kommer att lära upp dig i. Som en del av teamet på ekonomiavdelningen är din uppgift också att etablera fungerande samarbeten både externt och internt samt att bygga starka kundrelationer. Du rapporterar direkt till bolagets ekonomichef och jobbar i ett drivet team som alltid vill hitta förbättringsåtgärder och nya möjligheter. Vi söker därför dig som drivs av att ta eget ansvar men också egna initiativ och som vill vara en del av ett bolag som är på en väldigt spännande resa.

Huvudsakliga ansvarsområden:

• Löpande bokföring ?
• Ansvarig för kund- och leverantörsreskontra 
• Momsredovisning och skattedeklarationer ?
• Månadsbokslut, årsredovisning och koncernredovisning. ?

Vi söker dig som:

:är driven, prestigelös, resultatinriktad och lösningsorienterad. Du har god kommunikationsförmåga, är stresstålig och trygg i din kompetens när det gäller allt från löpande bokföring och momsredovisning till bokslutsarbete och koncernrapportering. Du kommer exempelvis från en ekonomutbildning och vill ge dig ut i karriären i ett spännande bolag som jobbar på en internationell marknad eller kommer från en bakgrund som ekonom på annat bolag. Din inställning är att det är kul att gå till jobbet och du vill sprida arbetsglädje!

Du motiveras av utmaningar, förändringar och förbättringar. Att du är strukturerad, noggrann, självgående och levererar kvalitet är en självklarhet.

Vi lägger stor vikt vid din person där vi ser att du är framtidsorienterad, kundfokuserad, kvalitetsmedveten, noggrann och strukturerad. Det är helheten och din ambition som avgör. Flexibilitet, team- och ansvarskänsla är en självklarhet för dig. Du kommer att arbeta i ett team som ansvarar för koncernens redovisning. Vårt krav är också att du är mycket intresserad av, och vill vara med att bygga/förbättra avdelningens system, processer och servicenivå där man alltid vill bli ännu bättre. Vi söker någon som vill vara med och aktivt driva bolaget framåt där du daligen tänker; "Hur kan vi göra det här ännu bättre?". På samma sätt ser vi gärna att du har ett intresse i ekonomistyrning där du ser till förbättringsmöjligheter inom House of Ports som helhet. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

START: Snarast
OMFATTNING: Heltid
URVAL: Löpande
PLATS: Göteborg
LÖN: Fast lön 
KONTAKT: Poyan Karimi,  poyan@oddwork.se  (för frågor om tjänsten, ej ansökan)
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2015-01-24

Är detta du? Skicka in din ansökan med CV direkt då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag! Vi ser fram emot att höra av dig. 

Oddwork startades av tre studenter utifrån Handelshögskolan i Göteborg 2011. Vi kopplar samman talanger med företag över hela Sverige inom försäljning, ekonomi och IT. Vi lever utifrån att personlighet är A & O och att människor är bäst på det man verkligen brinner för. Därför vill vi på Oddwork alltid veta vem du är, vad du vill och framförallt vad du brinner för! Det är så vi kopplar samman rätt talang med rätt företag och skapar nästa karriärsäventyr.

Publiceringsdatum
2014-12-25

Arbetstider och omfattning
Heltid Rekrytering

Ersättning
Månatlig löneutbetalning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Poyan Karimi, Konsultchef 0737571104

Företag
Oddwork Sweden AB

Adress
Oddwork Sweden AB
Saltholmsgatan 19
11343 Göteborg

Kontorsadress
Saltholmsgatan 19 42676 Göteborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2113140

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Oddwork Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Oddwork Sweden AB: