Ekonom sökes inom kassa till Siemens finansavdelning
Experis AB / Ekonomiassistentjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Har du en examen inom finans eller redovisning och söker en spännande utmaning omgående? Har du dessutom ett brinnande intresse för att jobba inom en global koncern med siffror är detta jobbet för dig! Experis Finance söker just nu en Cash Management Coordinator till vår internationella kund Siemens.
Har du en examen inom finans eller redovisning och söker en spännande utmaning omgående? Har du dessutom ett brinnande intresse för att jobba inom en global koncern med siffror är detta jobbet för dig!
Experis Finance söker just nu en Cash Management Coordinator till vår internationella kund Siemens Industrial Turbomachinery (SIT) i Finspång som tillverkar och utvecklar gasturbiner av världsklass. Välkommen med din ansökan!
Uppdraget startar i februari/mars 2018 och pågår fram till oktober med möjlighet till förlängning. Du kommer vara anställd som konsult via Experis.
Publiceringsdatum2018-02-08Dina arbetsuppgifterI rollen som Cash Management Coordinator kommer ditt främsta ansvar vara att upprätthålla en effektiv och korrekt kassafunktion inom företaget i enlighet med redovisningsregler och koncernens riktlinjer. Du kommer tillhöra finansavdelningen med flera hjälpsamma kollegor vars arbetsplats är på Siemens slott i Finspång.
Arbetsuppgifter som ingår:
Arbetet omfattar ansvar för och koordinering och kontroll av utförandet av företagets alla remissor/betalningskörningar samt manuella betalningar både vad gäller företagsinterna och externa transaktioner. Det innefattar också utförande av ovanstående på kontinuerlig basis för att säkerställa nyckelkompetens inom området.
Daglig bokföring och avstämning samt statistikrapportering av likviditeten.
Månadsvis bokslut, vilket innebär bland annat kontoavstämning, kassabokningar, upprätta kontrolldokumentation och inventariespecifikationer samt avstämningar av omvärderingar kassakonton och reskontror.
Support vid frågor från olika intressenter.
Eget ansvar och drivande i mindre utvecklingsprocesser inom cash management samt informera och utbilda interna intressenter.
Vem är du?
Vi tror att du är en ansvarstagande och lösningsorienterad person som är noggrann, analytisk och självgående i ditt arbetssätt. Du har en utbildning inom ekonomi/finans/redovisning och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av kassa på ett internationellt företag.
I övrigt söker vi dig som:
• talar och skriver svenska och engelska flytande
• tidigare erfarenhet av affärssystemet SAP samt är en van Excel-användare
Vad kan vi erbjuda dig?
Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus. Vi erbjuder dig vårt långsiktiga engagemang i din kompetensutveckling och tar tillsammans med dig ansvar för att skapa och behålla balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg, kollektivavtalad anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar och bidrag till din hälsa i form av friskvårdbidrag.
Som konsult hos Experis Finance är din närmaste chef din Konsultchef och hen tar ett aktivt, personligt ansvar för dina uppdrag och din karriärutveckling. Som konsult hos oss på Experis bjuder vi självklart också in dig till våra nätverksträffar och inspirerande föreläsningar.
Experis värdesätter de kvaliteter, som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald, tillför verksamheten.
Om Experis Finance
Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas.
Kontaktperson för detta jobbFör ytterligare information om tjänsten, kontakta Konsultchef Karin Boström på 011-194355 eller på . Då urvalet kommer att ske löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-22
Ange följande referens när du ansöker: 38310
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarin Boström
karin.bostrom@se.experis.com 011-194355
FöretagExperis AB
AdressExperis AB
60232
60232 0581
KontorsadressKristinagatan 34
Jobbnummer 3954836
Observera att sista ansökningsdag har passerat.