Ekonom inom leverantörsreskontra med erfarenhet av varuflöden
Placera Personal AB / Ekonomiassistentjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Vårt trevliga kundföretag är ett växande bolag och välkänt i sin bransch. I Sverige arbetar cirka 900 medarbetare runt om i landet och till huvudkontoret i Kista behöver man nu förstärkning av en ekonom inom leverantörsreskontra.
Publiceringsdatum2016-11-18Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på cirka 8 månader med start i januari där du blir anställd av Placera Personal och arbetar på finansavdelningen hos vårt kundföretag. Tjänsten är på heltid. Vårt kundföretag arbetar med varuförsörjning i sin bransch och för den här tjänsten är det viktigt att du har jobbat i SAP med leverantörsreskontra i varuflöde tidigare. Du kommer att jobba tillsammans med en kollega med leverantörsreskontra genom hela processen.
Dina arbetsuppgifterI tjänsten som ekonom inom leverantörsreskontra arbetar du med:
* Fakturamottagning och utredningar
* Hantera fakturaflöden, både i workflow samt manuellt
* Kontering och kontroll av varu- samt omkostnadsfakturor
* Utredning av avvikelser gentemot inköpsorder
* Korrigering, utredning av felbokningar
* Påminnelsehantering/inkassohantering
* Kontakt med leverantörer
* Underhåll masterdata leverantörer
* Intern kontakt och samarbete med inköpsorganisationen
* Intern kontakt med olika enheters logistikavdelningar
* Bokslutsarbete
Vi söker dig som
Vi söker dig som är noggrann och driven. Du har tidigare erfarenhet av liknande arbete och kan snabbt sätta dig in i arbetet. Vi söker dig som är positiv, kommunikativ, självständig i ditt arbete men som också uppskattar ett gott teamarbete och att ha trevligt och kul på jobbet! För att passa för tjänsten har du:
* Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
* Minst 2 års erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra i varuflöde
* Minst 2 års erfarenhet av arbete med hela leverantörsreskontra processen från fakturamottag till bokad faktura
* Goda kunskaper i SAP
* Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Stämmer beskrivningen in på dig? Sök tjänsten omgående - urval sker löpande!
Sökord: Leverantörsreskontra, SAP, Jobb, Ekonomijobb, ekonomiassistent
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid: 40 tim/vecka 6-8 månader Start januari 2017
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLovisa Torbacke
lotor@placerapersonal.se 08-586 22720
FöretagPlacera Personal AB
AdressPlacera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista
KontorsadressKista Science Tower
Jobbnummer 3167780
Observera att sista ansökningsdag har passerat.