Ekonom inom leverantörsreskontra med erfarenhet av varuflöden

Placera Personal AB / Ekonomiassistentjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Vårt trevliga kundföretag är ett växande bolag och välkänt i sin bransch. I Sverige arbetar cirka 900 medarbetare runt om i landet och till huvudkontoret i Kista behöver man nu förstärkning av en ekonom inom leverantörsreskontra.

Publiceringsdatum
2016-11-18

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på cirka 8 månader med start i januari där du blir anställd av Placera Personal och arbetar på finansavdelningen hos vårt kundföretag. Tjänsten är på heltid. Vårt kundföretag arbetar med varuförsörjning i sin bransch och för den här tjänsten är det viktigt att du har jobbat i SAP med leverantörsreskontra i varuflöde tidigare. Du kommer att jobba tillsammans med en kollega med leverantörsreskontra genom hela processen.

Dina arbetsuppgifter
I tjänsten som ekonom inom leverantörsreskontra arbetar du med:

* Fakturamottagning och utredningar
* Hantera fakturaflöden, både i workflow samt manuellt
* Kontering och kontroll av varu- samt omkostnadsfakturor
* Utredning av avvikelser gentemot inköpsorder
* Korrigering, utredning av felbokningar
* Påminnelsehantering/inkassohantering
* Kontakt med leverantörer
* Underhåll masterdata leverantörer
* Intern kontakt och samarbete med inköpsorganisationen
* Intern kontakt med olika enheters logistikavdelningar
* Bokslutsarbete

Vi söker dig som
Vi söker dig som är noggrann och driven. Du har tidigare erfarenhet av liknande arbete och kan snabbt sätta dig in i arbetet. Vi söker dig som är positiv, kommunikativ, självständig i ditt arbete men som också uppskattar ett gott teamarbete och att ha trevligt och kul på jobbet! För att passa för tjänsten har du:

* Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
* Minst 2 års erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra i varuflöde
* Minst 2 års erfarenhet av arbete med hela leverantörsreskontra processen från fakturamottag till bokad faktura
* Goda kunskaper i SAP
* Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Stämmer beskrivningen in på dig? Sök tjänsten omgående - urval sker löpande!

Sökord: Leverantörsreskontra, SAP, Jobb, Ekonomijobb, ekonomiassistent

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid: 40 tim/vecka 6-8 månader Start januari 2017

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lovisa Torbacke lotor@placerapersonal.se 08-586 22720

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Kontorsadress
Kista Science Tower

Jobbnummer
3167780

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: