Ekonom/Inköpssamordnare till Sektor Vård och Omsorg

Skövde kommun, Sektor vård och omsorg / Administratörsjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skövde kommun, Sektor vård och omsorg i Skövde

Vi söker nu en utvecklingsmotiverad Ekonom/inköpssamordnare som gillar att arbeta med ekonomiska analyser och uppföljningar. Tjänsten är placerad centralt på sektorns stab. Enheten leds av en Chefscontroller och i teamet finns även två Ekonomer, en Ekonomiassistent samt en Bemanningscontroller.

I rollen blir du en del av sektor Vård och omsorg. Vi erbjuder ett brett utbud av stöd, hjälp och omsorg till människor i alla åldrar. Vår verksamhet präglas av mänskliga värden och vi vill skapa trygghet för de personer som behöver vårt stöd. Med ett jobb inom Skövde kommun får du möjlighet att påverka, må bra på jobbet och göra karriär. Här är du med och gör det omöjliga möjligt. Tillsammans tar vi Skövde framåt!


Publiceringsdatum
2019-03-18

Arbetsuppgifter
I rollen som Ekonom/inköpssamordnare kommer du att ansvara för en av sektorns avdelningar i frågor kring ekonomisk analys och uppföljning. Personalekonomi ligger i fokus och du kommer att stötta avdelningens enhetschefer i framtagandet av budget, prognoser och uppföljningar. Uppdraget innebär också att ansvara för inköpsprocessen inom sektor Vård och omsorg. Du verkar för att sektorn har en effektiv inköpsorganisation och du administrerar sektorns avtal. Rollen innebär också att förmedla inköpsinformation mellan sektorn och den centrala inköps- och upphandlingsfunktionen. Du ingår också i kommunövergripande nätverk med syfte att samordna inköpsbehov mellan olika sektorer.
När det kommer till upplägget av ditt arbete råder det ofta frihet under ansvar och du kommer att ha stora möjligheter att planera din tid.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har kandidatexamen inom ekonomi, gärna med inriktning mot logistik.
Erfarenhet av personalekonomi eller inköp är meriterande likaså om du tidigare har arbetat med eller har kunskap om systematiskt förbättringsarbete. Inom sektorn använder vi bland annat Raindance och kunskaper inom detta eller andra system ser vi positivt på. Vidare har du goda kunskaper inom Officepaketet.

Förutom de krav som nämnts tror vi att du är en prestigelös lagspelare som har stor vilja att bidra till ett gott samarbete och en god stämning inom gruppen. Vi tror också att du är en analytisk person som trivs med att organisera och strukturera ditt eget arbete. Vidare är du kommunikativ och har en fallenhet för god service. Som i de flesta organisationen pågår det digitalisering även hos oss. Detta innebär att vi söker dig som är positiv till digitalt arbete och har en vilja och förmåga att se förbättringsmöjligheter.
Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2019-08-19 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-04
Ange följande referens när du ansöker: A860303
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therese Landelius 0500-498243
Lena Persson 0500- 498678

Företag
Skövde kommun, Sektor vård och omsorg

Adress
Skövde kommun, Sektor vård och omsorg
Fredsgatan 4
54183 SKÖVDE

Kontorsadress
Fredsgatan 4 SKÖVDE

Jobbnummer
4675783

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skövde kommun, Sektor vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skövde kommun, Sektor vård och omsorg: