Ekonom/controller med intresse för inköp

Unik Resurs I Sverige AB / Administratörsjobb / Mjölby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Mjölby, Boxholm, Vadstena, Motala, Haninge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Unik Resurs I Sverige AB i Mjölby, Boxholm, Vadstena, Motala, Haninge eller i hela Sverige

Har du ett stort intresse för inköp och trivs i en roll med varierande arbetsuppgifter där du får möjlighet att vara med och forma din roll utifrån verksamhetens riktning?

Vi söker nu en:

Ekonom/controller

Arbetsplatsbeskrivning

Vår kommun är expansiv med strax över 26.700 invånare. Vi har nära till varandra och nära till resten av världen, kommunikationerna är utmärkta. Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: "Världsvan och hemkär". "Världsvan" står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro på framtiden. "Hemkär" står för stolthet och glädje över hembygden. Hos oss är det enkelt att leva ett gott liv.

Vill du veta mer om oss?
Besök oss på www.mjolby.se

Service- och teknikförvaltningen har ansvar för förvaltning och utveckling av kommunens fastigheter, gator, parker, vatten, avlopp och avfall. Förvaltningen ansvarar även för måltidsservice och lokalvård. Service- och teknikförvaltningen består av fem stycken avdelningar och till hösten kommer en ny projektenhet att starta upp för att kunna hantera investeringsprojekt på uppdrag av de olika avdelningarna. Förvaltningen har cirka 250 medarbetare. Verksamheten styrs av den tekniska nämnden och är skatte- och taxefinansierad. Den skattefinansierade verksamheten omsluter totalt cirka 400 miljoner kronor per år. Den taxefinansierade verksamheten består av vatten, avlopp, avfall och omsluter totalt cirka 100 miljoner per år.

I takt med kommunens tillväxt satsar vi på stadsmiljöutveckling, större investeringsprojekt och ny teknik för att ligga i framkant inom våra verksamhetsområden. Våra medarbetares engagemang och gedigna kunskap bidrar till långsiktigt hållbara lösningar för miljön och för dem som vi är till för - de som bor och verkar i kommunen.

Den administrativa avdelningen är en stödfunktion till övriga avdelningar inom förvaltningen i frågor som rör ekonomi, administration, mål samt kvalitets- och ledningssystem. Bland annat leder och stöttar avdelningen de övriga avdelningarna i deras budget- och uppföljningsarbete samt arbetar aktivt med att utveckla ekonomistyrning. Vidare ansvarar avdelningen för den tekniska nämndens administration och diarieföring. Den administrativa avdelningen består av en avdelningschef, en nämndsekreterare/kommunikatör och fyra administratörer. Nu utökar vi avdelningen med en ny tjänst som ekonom/controller.

Arbetsbeskrivning

Som ekonom/controller deltar du i förvaltningens budgetarbete, prognoser, uppföljningar, bokslut och andra administrativa uppgifter. Du kommer att arbeta med specifika uppdrag/utredningar inom förvaltningen, men även som stöd i framtagandet av olika skrivelse/rapporter till bland annat tekniska nämnden. Du är ett stöd till avdelningschefen och behjälplig i både operativt och strategiskt arbete. Rollen omfattas även av samordning av förvaltningens inköp, vilket innebär nära samarbete med inköpsstrategen, ekonomichefen samt berörda inköpare. Arbetet med inköpssamordning motsvarar cirka 30 % av tjänsten.

Då tjänsten är helt ny innebär det ett visst utrymme att sätta egna rutiner och även kunna påverka sina arbetsuppgifter utifrån de förändringar organisationen styr emot.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har högskoleutbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Erfarenhet av liknande arbete och/eller arbete inom offentlig verksamhet är meriterande.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga samt att du är positiv och agerar konsekvent med ett bibehållet lugn även i oväntade eller utmanande situationer. Du har lätt för att samarbeta med andra och lägger stor vikt vid goda relationer. Du analyserar och löser problem självständigt utifrån ett helhetsperspektiv, samt lägger stort engagemang och fokus på att nå dina och verksamhetens mål.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Denna rekrytering är ett samarbete med Unik Resurs, som tar emot ansökningar och svarar på frågor gällande rekryteringsprocessen.

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning.

Omfattning: Heltid

Tillträde: Enligt överenskommelse

Kontaktpersoner

Elin Alm, ansvarig rekryteringskonsult Unik Resurs (elin.alm@unikresurs.se) tel: 0760-19 23 99

Velid Jahic, Administrativ chef Mjölby kommun (velid.jahic@mjolby.se) tel: 0725-88 43 50

Facklig representant

Bo Hallberg, Vision (bo.hallberg@mjolby.se) tel: 0142-851 30

Övrigt

Mjölby kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Vi undanber oss all extern rekryterings- och annonseringshjälp i samband med denna annons.

Unik Resurs:

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-07-24

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elin Alm

Företag
Unik Resurs i Sverige AB

Adress
Unik Resurs i Sverige AB
Skyttegatan 2
58230 Linköping

Kontorsadress
Skyttegatan 2 58230 Linköping

Jobbnummer
3613659

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Unik Resurs I Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Unik Resurs I Sverige AB: