Effektiv säljsupport sökes för uppdrag på Hamamatsu

TNG Group AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

TNG Group AB

Hamamatsu Photonics är ledande inom optoelektronik, vilket används inom ett brett spektra av tvärvetenskapliga discipliner från medicinsk teknik och industri till vetenskap och forskning. Företaget har sitt huvudkontor i Japan och har drygt 4000 anställda världen över. Det nordiska dotterbolaget Hamamatsu Photonics Norden AB har 22 anställda och ansvarar för försäljningen i Norra Europa samt OSS. Största delen av de anställda är stationerade i nya fräscha lokaler på det nordiska huvudkontoret i Kista.

Om uppdragsgivaren
På uppdrag av Hamamatsu söker vi efter en säljassistent för ett uppdrag på ca. 8-9 månader.

Tjänsten är på heltid, med flexibla arbetstider mellan 8 och 18. En arbetsvecka består av 37,5 timmar. Start sker omgående, dvs. inom 1-2 veckor.

Beskrivning av tjänsten
Som säljassistent kommer du att tillhöra ett team som har som främsta uppgift att supporta säljavdelningen och våra kunder. Arbetsuppgifter som förekommer dagligen är följande:
• Assistera tekniska utesäljare med säljadministrativa uppgifter
• Administrera nya kunder och förfrågningar i CRM-systemet
• Hantera offerter och prisförfrågningar
• Kommunikation och uppföljning med kunder och leverantörer
• Distribution av säljmaterial
• Telefonpassning
• Protokollförande på interna säljmöten.

Mycket av kundkontakten sker per telefon och mejl och är oftast på engelska då de flesta av motparterna befinner sig i olika delar av världen. Tjänsten innebär att du som säljsupport är lyhörd för kunders och säljares behov. Samtidigt som det kräver en proaktivitet och problemlösning för att tillgodose både interna och externa motparter.

Vem är du?
För att lyckas i rollen som säljsupport hos vår kund måste du ha arbetat med någon form av försäljning och administration. Du kan antingen ha arbetat som administratör, alternativt som kundtjänstmedarbetare, säljassistent eller orderhanterare.

Då engelska är koncernspråket och används dagligen måste du vara bekväm med att tala och skriva på engelska. Det är ett krav att du har goda kunskaper i Office-paketet, samt att du har erfarenhet av något affärssystem. Vår kund använder IFS samt Lotus Notes.

Vi tror du är en noggrann och proaktiv person med servicekänsla. Du kommer att få hand om förfrågningar och order där det är viktigt att all information stämmer på detaljnivå. Dessutom vill vi ha dig som gillar ordning och reda, som lägger vikt vid att hålla koll på ditt arbete och vara strukturerad. Då du tillhör en mindre grupp som delar på ansvaret så vill vi ha dig som gillar att arbeta i team mot gemensamma mål.

Intresserad?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarige Sinisa Strbac per mejl. Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Att ansöka tar endast ett par minuter och du behöver enbart uppge kontaktuppgifter samt bifoga ditt färdiga CV. Följ anvisad länk.

Publiceringsdatum
2014-01-27

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-02-09
Ange följande referens när du ansöker: 7807
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sinisa Strbac sinisa.strbac@tng.se

Företag
TNG Group AB

Adress
TNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15
10132 Stockholm

Jobbnummer
1761551

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TNG Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TNG Group AB: