E-handelsadministratör till Söderhamns kommun

Söderhamns Kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Söderhamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Söderhamn, Bollnäs, Hudiksvall, Ockelbo, Gävle eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Söderhamns Kommun i Söderhamn

Söderhamns kommun

Vill du arbeta med att administrera e-handel?

Publiceringsdatum
2019-10-30

Arbetsuppgifter
Du kommer vara en central administratör för ett gemensamt e-handelsstöd för kommunerna Söderhamn, Hudiksvall, Nordanstig och Ovanåker. Du arbetar för att upprätthålla och utveckla e-handelsprocessen för dessa kommuner och kommer därmed att arbeta nära kommunernas e-handelsansvariga, inköpssamordnare samt upphandlare. Du kommer att samordna och administrera kommunernas alla upphandlade avtal i ett gemensamt system. Arbetet innebär kontinuerlig kontakt och dialog med såväl uppdragsgivare som leverantörer och övriga intressenter.

Du kommer att hantera integrationer och övrig kommunikation mellan upphandlingsverktyg, via e-handelskommunikationssystem till inköpsstöd. I detta ingår tex att ansluta leverantörsavtal i inköpsstödet.

I dina arbetsuppgifter ingår också att administrera inköpsstödet. Tex administration av beställningsförfarande, registervård av avtal, kataloger, upplägg av nya leverantörer, samt övergripande administration för kommunerna, Söderhamn, Hudiksvall, Nordanstig och Ovanåker.

Du kommer att ha en viktig roll för att säkerställa och utveckla e-handel i inköpsprocessen. Detta inkluderar även kontakter med leverantörer, upphandlare och beställare i olika faser av inköpsprocessen. Du kommer regelbundet att följa upp och ta fram statistik och analyser.

Du bör vara insatt i och kunna utveckla inköpsstödet samt öka användandet av e-handeln i kommunerna. Du kommer också att ha en betydande roll i kommunernas e-handelsnätverk.

Profil
Vi söker dig som har utbildning inom administration/ekonomi/e-handel, lägst gymnasienivå, eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av administrativt arbete, och gärna inom inköpsområdet, och det är en fördel om du har arbetat inom kommun eller region. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av upphandlingsverktyget Kommers, Edionet e-handelskommunikationssystem och/eller inköpsstödet Visma Proceedo. Vi förutsätter att du har goda IT-kunskaper.

I rollen som e-handelsadministratör tar du initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Du är van att ta ansvar för din uppgift, strukturera ditt arbete och driva dina processer framåt. Du är utåtriktad och söker gärna nya kontakter. Du har pedagogisk insikt och du anpassar ditt sätt att förmedla ditt budskap till mottagaren utifrån olika förutsättningar. Du har ett professionellt bemötande och intresse av att hjälpa andra. Du förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Kommunstyrelseförvaltningen leder och samordnar kommunens verksamhet. Vi arbetar nära de politiska besluten, med specialistkompetens och service för medborgarna och våra kollegor. Här finns ett 60-tal medarbetare inom HR, ekonomi, kommunikation, näringsliv, turism, samhällsplanering och administration. Var med och skapa ett Söderhamn där människor vill bo och verka!

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare. 100%. Tillträde 2020-01-01.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Söderhamns kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KF13/19".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Söderhamns kommun (org.nr 212000-2353)

Jobbnummer
4893508

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Söderhamns Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Söderhamns Kommun: