Dustin söker efter en driven och erfaren löneansvarig
Dustin AB / Ekonomiassistentjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dustin AB i Nacka,
Sigtuna,
Upplands Väsby,
Stockholm,
Malmö eller i
hela Sverige Dustin är Nordens ledande återförsäljare av IT och hemelektronik. Sedan starten 1984 har vi vuxit till en koncern med fler än 900 engagerade medarbetare i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Idag omsätter vi 6 miljarder kronor och erbjuder omkring 200 000 produkter med tillhörande tjänster via webben och vår katalog. Våra kunder utgörs av företag, offentlig sektor och privatpersoner. Vi erbjuder smarta helhetslösningar, brett sortiment och snabba leveranser - allt för att tillgodose dina IT-behov. Mer information hittar du på dustin.se.Som Löneansvarig på Dustin håller du själv i hela löneprocessen inom Sverige, genom att driva det dagliga arbetet såsom att utveckla och förbättra
avsedda processer. Du kommer ingå i Dustins avdelning People Development, idag bestående av två HR personer.
Arbetsuppgifter och ansvarsområde
Helhetsansvar för samtliga delar inom löneadministration.
Provision och bonus ansvar.
Bistå Dustins medarbetare i övriga löne-och försäkringsfrågor.
Ansvarar för avsedda rapporter/statistik/analyser.
Tolka kollektivavtal, och säkerställa kraven i lönesystemet.
Ansvarar för att hålla dig kontinuerligtuppdaterad inom fackområdena.
Ansvar för Dustins olika försäkringar/pensioner.
Bistå kollegorna på People DevelopmenT.
Publiceringsdatum2013-09-17ProfilVi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller KY-utbildning. Du har 3-5 års erfarenhet som löneansvarig. Du är väl insatt i de arbetsrättslagar och avtal som berör ditt område. Du har förståelse för kontoplanen samt har erfarenhet av att arbeta med konteringar. Som person är du ambitiös, noggrann, driven och målinriktad med stor integritet. Du har en analytisk förmåga. Du är självständig och kan genomföra hela löneprocessens olika delar på ett effektivt och planerande sätt.
Du är utåtriktad och socialt aktiv, för på Dustin kommer du ha olika kontaktytor och behöver vara van i att leverera service till Dustins medarbetare både snabbt och korrekt. Du behärskar svenska i både tal och skrift. Grundläggande kunskap i engelska behöver du ha. Vi arbetar i Hogia, så det ser vi som meriterande om du har erfarenhet av Hogia. Vidare har du goda kunskaper i MS Office-paketet framförallt i Excel och Word.
Din intresseanmälan med meritförteckning vill vi ha senast 2013-10-17 genom att du registrerar din ansökan via webbportalen.
Rekryteringsprocessen pågår fortlöpande.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagDustin AB
AdressDustin AB
Augustendalsvägen 7
13152 Nacka Strand
Jobbnummer 1654639
Observera att sista ansökningsdag har passerat.