Drivna kommunikatörer till Skatteverket, Solna
Skatteverket / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.
Kommunikationsavdelningen har ansvar för normstärkande och förtroendeskapande myndighetsövergripande kommunikation, intern såväl som extern. Avdelningen har ett 50-tal medarbetare fördelat på två enheter: kommunikationsplaneringsenheten och redaktionsenheten. Kommunikationsplaneringsenheten ansvarar för prioriterade kommunikationsaktiviteter utifrån avdelningens uppdrag i nära samarbete med verksamheten. I enhetens ansvar ingår också att driva och hålla samman språkarbetet i myndigheten.
Dina arbetsuppgifter förutsätter att du är erfaren, målmedveten, förstår din digitala omvärld och blommar ut i samarbete med andra. Du kan identifiera kommunikationsbehov, prioritera kommunikationsinsatser, ta fram budskap och kombinera strategiskt och operativt arbete. Du ser helheter och förstår hur en verksamhets olika delar påverkar varandra.
Du känner dig trygg i att tala inför andra, är en vass skribent och kan kommunicera komplicerade sakfrågor på ett enkelt sätt. Du är ansvarstagande, förändrings- och utvecklingsbenägen, självgående, stabil och trivs med att arbeta i team. En av de eventuellt två tjänsterna kommer inledningsvis att ha fokus på samarbetet med rättsavdelningen.
Vi söker dig som
• har en relevant akademisk examen inom kommunikation eller motsvarande eftergymnasial utbildning
• har arbetat med kommunikation åtminstone de senaste fem åren
• är en mycket god skribent
• har erfarenhet av sociala medier
• har ansvarat för kommunikation i större projekt
• är både operativ och strategisk.
Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från offentlig sektor.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-10-16ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktYlva Norberg, enhetschef kommunikationsplanering 010-5746112
Ann Charlotte Odengran, hr specialist rekrytering
ann.charlotte.odengran@skatteverket.se 010-5723876
Viking Hermén, facklig kontaktperson ST 010-5748013
Göran Sundwall, facklig kontaktperson Saco 010-574 88 29
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Korta gatan 10
17194 Solna
KontorsadressKorta gatan 10
Jobbnummer 4405679
Observera att sista ansökningsdag har passerat.