Drivna kommunikatörer till Skatteverket, Solna

Skatteverket / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.

Kommunikationsavdelningen har ansvar för normstärkande och förtroendeskapande myndighetsövergripande kommunikation, intern såväl som extern. Avdelningen har ett 50-tal medarbetare fördelat på två enheter: kommunikationsplaneringsenheten och redaktionsenheten. Kommunikationsplaneringsenheten ansvarar för prioriterade kommunikationsaktiviteter utifrån avdelningens uppdrag i nära samarbete med verksamheten. I enhetens ansvar ingår också att driva och hålla samman språkarbetet i myndigheten.

Dina arbetsuppgifter förutsätter att du är erfaren, målmedveten, förstår din digitala omvärld och blommar ut i samarbete med andra. Du kan identifiera kommunikationsbehov, prioritera kommunikationsinsatser, ta fram budskap och kombinera strategiskt och operativt arbete. Du ser helheter och förstår hur en verksamhets olika delar påverkar varandra.

Du känner dig trygg i att tala inför andra, är en vass skribent och kan kommunicera komplicerade sakfrågor på ett enkelt sätt. Du är ansvarstagande, förändrings- och utvecklingsbenägen, självgående, stabil och trivs med att arbeta i team. En av de eventuellt två tjänsterna kommer inledningsvis att ha fokus på samarbetet med rättsavdelningen.

Vi söker dig som

• har en relevant akademisk examen inom kommunikation eller motsvarande eftergymnasial utbildning
• har arbetat med kommunikation åtminstone de senaste fem åren
• är en mycket god skribent
• har erfarenhet av sociala medier
• har ansvarat för kommunikation i större projekt
• är både operativ och strategisk.

Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från offentlig sektor.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-10-16

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ylva Norberg, enhetschef kommunikationsplanering 010-5746112
Ann Charlotte Odengran, hr specialist rekrytering ann.charlotte.odengran@skatteverket.se 010-5723876
Viking Hermén, facklig kontaktperson ST 010-5748013
Göran Sundwall, facklig kontaktperson Saco 010-574 88 29

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Korta gatan 10
17194 Solna

Kontorsadress
Korta gatan 10

Jobbnummer
4405679

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: