Driven inköpare sökes till väletablerat bolag i Göteborg!

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du en driven person med erfarenhet av inköpsarbete? Har du tidigare arbetat i affärssystem, är strukturerad i ditt arbetssätt och gärna kommer med förslag på förbättringar? Då ska du söka tjänsten som operativ inköpare!

Publiceringsdatum
2017-08-09

Om tjänsten
Som Operativ Inköpare hos vår kund som arbetar med kollektivtrafiktjänster är du delaktig i att styra, utveckla och effektivisera inköpsarbetet. Detta innefattar lagervaror, beställningsvaror samt tjänster. Du hanterar orderbekräftelser, skickar ordererkännanden och bevakar leveranser. Du tar emot och svarar på offertförfrågningar och prissätter kundorder. Rollen innebär ett ansvar för kommunikation med leverantörer, kunder likväl som övriga intressenter.

Vidare kommer du att ansvara för att:
• Tillse att artikeln är kopplad till rätt avtal/leverantör
• Affärssystemet har relevant, aktuell och tillförlitlig information
• Tillse att det finns spårbarhet i affärerna.

Om dig
Du har studerat en eftergymnasial utbildning med inriktning mot inköp, logistik, ekonomi eller annat relevant område och har god förståelse för inköpsprocessen och logistikflöden. Alternativt har du likvärdiga arbetslivserfarenheter där du tidigare är van vid att ha kundkontakt och arbeta administrativt. Du har god erfarenhet av att arbeta med system som verktyg och har du tidigare erfarenhet av att arbeta i Navision så är detta mycket meriterande. Du har goda kunskaper i engelska språket och behärskar det svenska språket obehindrat i tal såväl som skrift.

För att trivas i rollen tror vi att du är en noggrann och strukturerad person, med siffersinne. Vidare har du en god analytisk förmåga och kommer med förslag och vill se förbättringar. Du är driven och har en stor vilja att lära dig.

Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet av inköpsprocesser och administrativt arbete
• Behärskar svenska språket obehindrat och goda kunskapar i engelska språket
• Vana av att arbeta i affärssystem

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som operativ inköpare skall tillsättas omgående. All kontakt kring tjänsten sker via Adecco.

Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Jennifer Jensen på 031 725 45 43

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jennifer Jensen

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3633696

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: