Digital Specialist till Apotea

Apotea AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Apotea AB i Stockholm, Lidingö, Uppsala, Heby, Varberg eller i hela Sverige

På Apotea händer det mycket och vi växter snabbt. Nu behöver vi förstärka med en Digital Specialist till vår Marknadsavdelning i Stockholm. På Apotea har vi stora ambitioner och en fantastisk resa framför oss.
I rollen kommer du behöva vara aktiv och ständigt effektivisera, driva, optimera och följa upp trafik och försäljning samt säkerställa att vi långsiktigt har effektiva digitala marknadsstrategier. Du har också ett försäljningsansvar med analys, rapportering och förslag på förbättringsåtgärder kopplat till all vår försäljning. Då vi hela tiden utvecklar organisationen och våra sätt att arbeta ger rollen dig även en unik möjlighet att få vara med och sätta strukturer och arbetssätt från grunden i ett snabbt växande företag.
Dina arbetsuppgifter...
Ansvarig för våra digitala marknadsföringskanaler, bl.a. SEM, SEO, Google Shopping, Social och Youtube, och hur dessa ska skalas upp och samverka
Utforma, planera, utföra och följa upp SEO och SEM strategier
Ansvara för samarbete och kravställa med digital byrå.
Tillsammans med kampanjplanerare skapa försäljningsdrivande aktiviteter och attraktiva kunderbjudanden
Ansvara för intern rapportering för försäljning, medieeffektivitet och leverantörssamarbeten
Följa upp investering gentemot budget, prioritera och säkerställa rätt budget för att kunna hantera önskad försäljning
Genomföra analyser för att säkerställa att kampanjer, mediekanaler och försäljning levererar konsekvent och uppnår uppsatta mål.
Analysera trafik och köpbeteende samt förstå kunden och dess beteende samt vad som driver kundlojalitet

Vi söker någon som...
Har några års erfarenhet i liknande roll, erfarenhet från E-handel är starkt meriterande
Har mycket god vana från att jobba med digital marknadsföring i flera olika kanaler och förståelse för hur kanalerna samverkar
Lång erfarenhet från analys och effektivisering baserat på data, primärt Google Analytics
Har tidigare haft budgetansvar inom digital marknadsföring och samarbetet med externa leverantörer.
Har förståelse för och tar stort ägandeskap för innehåll och struktur
Har stort affärssinne och förståelse för kundbeteende online
Är en god kommunikatör i tal och skrift som kan förmedla slutsatser på ett lättförståeligt sätt.

För att lyckas i rollen är du prestigelös, noggrann och känner ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är drivande och har förmågan att utveckla och förbättra processer och arbetssätt. Du har inga problem med att ta dig an uppgifter som "inte är ditt bord", på Apotea hjälps vi åt.
Placeringsort: Stockholm
Vi är...
Apotea.se är Sveriges största nätapotek. Vi har det största sortimentet, över 21 000 receptfria varor och nästan 15 000 receptbelagda läkemedel för människor och djur, och är Sveriges mest hållbara e-handel enligt Sustainable Brand Index 2020. Med snabba leveranser och rådgivning via mail, chatt och telefon underlättar vi vardagen för våra kunder. Sedan starten 2011 har försäljningen ökat från ca 12 Mkr till 4 miljarder 2020. Apotea.se har över 1 000 anställda i Morgongåva och Stockholm. För mer information se apotea.se
Vill du bli en av oss?
Ansök med CV och personligt brev. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas omgående. Tillträde enligt överenskommelse.

Publiceringsdatum
2022-01-12

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Apotea AB
SVEAVÄGEN 168
11346 Stockholm

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Apotea AB (org.nr 556651-6489), http://www.apotea.se
Sveavägen 168 (visa karta)
113 46  STOCKHOLM

Jobbnummer
6240332

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Apotea AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Apotea AB: