Customer Support till attraktivt bolag på Lindholmen!

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
2017-05-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer Support till attraktivt bolag på Lindholmen!" (publicerad 2017-06-20) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du en strukturerad, social och driven person med erfarenhet av administration och customer support? Vill du arbeta hos ett attraktivt internationellt bolag med placering på Lindholmen? Låter det intressant hittills? Toppen, läs vidare och skicka in din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2017-05-19

Om tjänsten
Företaget arbetar med att designa, sälja och distribuera produkter över hela världen och har idag ett tjugotal anställda. Som Customer support är du, tillsammans med en kollega, kundernas första kontakt med företaget. Du tar emot frågor via mail och telefon rörande alla tänkbara områden; produkter, leveranser, priser, webshop etc. I rollen ingår även att lägga order, hantera returer, deltaga vid mässor och event samt stötta interna säljare i deras dagliga arbete. Du kommer att arbeta på en mindre avdelning på ett större bolag och avdelningens arbete är en viktig del i företagets marknadsföring och varumärke.

Tjänsten är på heltid med omgående start och beräknas pågå löpande. Du kommer att bli anställd som konsult hos Adecco och arbeta på plats hos vår kund med placering på Lindholmen.

Om dig
Vi söker dig med tidigare erfarenhet inom kundsupport. Med erfarenhet inom sälj/marknadsföring och internationell handel känner du dig snabbt hemma. Vidare tror vi att du har en bakgrund inom administration eller har ett intresse att utvecklas inom området. Akademisk bakgrund inom försäljning & marknadsföring eller handels- och administration är en fördel, men inget krav. Du behärskar engelska flytande i både tal och skrift och det är mycket meriterande om du även behärskar franska och/eller spanska.

Som person är du social och säljande och du trivs bra i en kommunikativ roll där du får använda din förmåga att skapa relationer. Med din administrativa ådra samt känsla för detaljer, nyfikenhet och lättlärda personlighet har du snart förståelse för företagets verksamhet och processer och kan bidra till ett gott klimat och att förbättra processer hos vår kund. Vidare är du strukturerad, lugn och är van vid att arbeta i ett högt tempo. För att trivas i denna kundorienterade roll är du naturligtvis väldigt serviceinriktad och brinner för att stötta och hjälpa andra.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Customer support är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående och med löpande varaktighet. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Claudia Johanen på claudia.johanen@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Claudia Johanen claudia.johanen@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3510669

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: