Customer Support Agent till spännande tjänst på innovativt IT-fö

Addimotion Services AB / Kundservicejobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Addimotion Services AB i Lund

Nu utökar vi vårt supportteam! Vi söker en serviceinriktad och ansvarsfull kollega som vill leverera service i världsklass till alla våra kunder. Vill du bli en i vårt team och vara med på vår resa? Vi är ett bolag som sätter kunderna först med höga ambitioner, där det du gör varje dag kommer att efterfrågas och göra skillnad.
Det vi erbjuder är en utmanande roll inom Customer Support där du är en central del av vår verksamhet. Du kommer framför allt att arbeta med kommunikation till kunderna, utbildning, strukturering av information och delta i utveckling av våra webbtjänster. Detta sker i nära kontakt med våra kunder och internt med våra utvecklare utifrån ett kundbehov.
Addimotion är ett unikt bolag med en innovativ molntjänst för e-handlare. Vårt fokus är att proaktivt kunna lösa våra kundernas behov av att skapa en förstklassig tjänst för deras kunder under kundleveransen. Bolaget utvecklar unika molntjänster för kundleveranser som efterfrågas av kunder i hela Europa. Vi erbjuder med dessa tjänster informationshantering, kommunikation och monitorering av kundleveranser i våra molntjänster. Vi är i en expansiv fas och letar efter dig som vill växa med oss.

I rollen som Customer Support Agent arbetar du med följande uppgifter:
Övervakning av de olika molntjänsterna och uppföljning
Hantering av inkommande kundärenden via telefon och mejl
Utbilda kunders användare i de olika tjänsterna, både genom personliga möten och över webben, samt kontinuerligt arbete med guidning och konsultation för att utveckla våra kunder
Teknisk support, rapportering och felsökning i de olika tjänsterna
Skapa och uppdatera utbildningsmaterial till våra kunder
Du kommer att arbeta med alla våra moderna molntjänster och får möjlighet att jobba med kommunikation i samband med nya releaser, utbildningar, workshops, etc. Genom detta vara en del i att forma våra tjänster till att bli ännu vassare.

För att passa som Customer Support Agent tror vi att du:
Har jobbat med och/eller är intresserad av e-handel och nya former av köp över internet
Har någon tidigare erfarenhet av arbete i en servicefokuserad roll och du uppskattar att ha daglig kundkontakt
Har ett intresse för att arbeta i olika tekniska plattformar och lätt för att lära dig hur de fungerar
Har ett sinne för problemlösning och är lösningsorienterad även vid utmaningar
Har lätt för att skriva och gör det på ett sätt så att andra kan följa ditt resonemang och instruktioner
Har förmågan att arbeta under press med många uppgifter parallellt
Bidrar till ordning, du är noggrann, ansvarstagande och engagerad i ditt arbete på ett sätt som får andra engagerade
Talar och skriver flytande i både svenska och engelska
Du ser långsiktigt på den här tjänsten då det tar ett tag att bli en fullfjädrad Customer Support Agent hos oss

Utöver detta ser vi det som meriterande om du talar fler språk samt har goda kunskaper i Microsoft Excel, Powerpoint, Microsoft Teams och DevOps. Meriterande är även om du har kunskap inom e-handel, logistik och IT.
I den här rekryteringsprocessen sätter vi störst värde på dina personliga egenskaper. För att trivas hos Addimotion tror vi att du är social som person, som har högt i tak och vill ha goda relationer till dina kollegor. Vidare ser vi att du är duktig på att hantera människor och har en förmåga att bibehålla lugnet och leverera ett professionellt bemötande i alla situationer. Vill du bli en del av en händelserik arbetsplats där vi aldrig har en tråkig stund ser vi framemot din ansökan!
Vi rekryterar löpande till våra olika tjänster och kommer att hantera ansökningar efterhand som de kommer in. Urval kommer att ske under ansökningsperioden.
Vid frågor maila oss på work@addimotion.com och skriv "FRÅGA" i ämnesraden.

Placering: Vårt kontor i Lund vid Nova
Startdatum: Omgående eller efter överenskommelse
Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med sex månaders provanställning
Arbetstider: Schemalagda tider mellan 08.00-17.00 (övertid förekommer)
Ersättning: Fast månadslön och friskvårdsbidrag

Publiceringsdatum
2021-02-24

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-30

Företag
Addimotion Services AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Customer Support Agent".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Addimotion Services AB (org.nr 556781-3042), https://addimotion.com/

Ansökan
E-post: work@addimotion.com

Jobbnummer
5592439

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Addimotion Services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Addimotion Services AB: