Customer Success Specialist
Upsales Nordic AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2014-10-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer Success Specialist" (publicerad 2021-02-02) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Upsales Nordic AB i Stockholm,
Linköping,
Göteborg eller i
hela Sverige Vi växer och behöver din hjälp! Brinner du för att skapa långvariga kundrelationer och kommunikation då passar du hos oss!
Upsales är ett snabbväxande IT-bolag som hjälper företag att öka och effektivisera försäljningen med hjälp av digitala verktyg. Vi är ett ungt och drivet team, som gillar att hitta på saker tillsammans. För att trivas hos oss är det därför viktigt att du har en ödmjuk attityd, är prestigelös och kan hantera snabba förändringar. Att du har ett stort intresse för webb/IT och är trygg i dig själv ser vi som självklart.
Rollen som Customer Success Specialist är ny så för rätt person kommer det finnas stora möjligheter att ta egna initiativ och komma med idéer. Den vi söker är därför en driven och självständig person som har lätt för att ta för sig och vågar testa nya vägar. Tjänsten består av två delar där du kommer arbeta med kommunikation ut mot våra kunder men också arbeta med inkommande ärenden i vår support.
Dina huvudsakliga uppgifter i marknadsarbetet kommer bestå av:
• Ansvara för nyhetsbrev och mailutskick
• Uppdatera vår blogg + sociala medier med artiklar och information om vår tjänst
• Skapa starka relationer med våra kunder
• Hålla i utbildningar/webbinars för våra befintliga kunder
I supportarbetet arbetar du med:
• Svara på inkommande samtal
• Hjälpa kunder igång i systemet
• Hålla webbdemos men potentiella kunder
Du kommer därmed ansvara för att kunden har den kunskap och information de behöver för att kunna nyttja systemet fullt ut och vara nöjd med vår tjänst. För att lyckas i tjänsten behöver du därför kunna rycka in där hjälp behövs. För att kunna ge bästa service så behöver du vara lyhörd och ta till dig av kunders problem och ta dessa vidare in i organisationen så att vi ständigt kan förbättra vår tjänst.
Vi söker dig som har:
• Erfarenhet från marknadsföring/försäljning
• Kommunikativ och pedagogisk förmåga
• Stort intresse av IT/teknik
• Goda kunskaper i svenska och engelska
• Något års arbetslivserfarenhet
Som person är du serviceinriktad, handlingskraftig och har ett naturligt driv. Du tar till dig våra kunders problem och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt, ett stort engagemang för alla typer av utmaningar är en självklarhet för dig.
Vi erbjuder
En härlig arbetsplats mitt i city där alla syns och hörs. Du kommer till ett expanderande bolag där vi erbjuder en efterfrågad och etablerad produkt, samt är verksamma i en bransch med stor tillväxt (molntjänster). Du erbjuds en konkurrenskraftig lön och bra förmåner såsom friskvård och rikskort och kommer stegvis få fler förmåner.
Vi går igenom ansökningar löpande så ansök så snart som möjligt, har du några frågor får du gärna kontakta Astrid Ståhl på 08-505 806 94,
Publiceringsdatum2014-10-07Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
hr@upsales.comFöretagUpsales Nordic AB
AdressUpsales Nordic AB
Sveavägen 21, 5 tr
11134 STOCKHOLM
KontorsadressSveavägen 21, 5 tr
STOCKHOLM
Visa på karta
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-50580600
E-postadress:
hr@upsales.com Jobbnummer 2022604
Observera att sista ansökningsdag har passerat.