Customer Success Operations Director till ALD Automotive
Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Ekonomichefsjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Täby,
Vallentuna,
Upplands Väsby,
Danderyd,
Sollentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Täby,
Vallentuna,
Upplands Väsby,
Danderyd,
Sollentuna eller i
hela Sverige Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
ALD Automotive söker nu en engagerad och driven Customer Success Operations Director med stort fokus på service till våra leasingkunder och relationer till våra leverantörer så som verkstäder och försäkringsbolag.
Som Customer Success Operations Director är ditt främsta mål att våra kunder upplever en förstklassig service i alla led hos ALD, från första kontakt. Du har alltid kundens bästa i fokus och arbetar entusiastiskt för en kundresa i världsklass.
ALD Automotive är ett av världens ledande leasingbolag med nära 1,76 miljoner bilar och 6 300 medarbetare i 43 länder. ALD Automotive är ett helägt dotterbolag till den franska bankkoncernen Société Générale. Vi är specialiserade på fordonsleasing till företag och i vårt koncept ingår fullständig outsourcing av våra kunders hela bilparker. Genom att överlåta ansvaret för driften av bilparken till oss får våra kunder större frihet att koncentrera sig på att driva sin kärnverksamhet, oavsett hur många bilar det handlar om. ALD Automotive är märkesoberoende och finansierar alla märken.
Publiceringsdatum2021-08-24Dina arbetsuppgifterI denna roll har du 4 st direktrapporterande chefer; Operations Manager, Order & Delivery Manager, Customer Care Manager och Procurement Manager, varav en är stationerad i Lund resterande tre ledare i Täby.
Du rapporterar till CEO och är en del av ALD Automotives Sveriges högsta ledningsgrupp.
Dina främsta ansvarsområden:
* Aktivt arbeta för att driva förbättring av kundupplevelsen och lojaliteten genom alla led och områden i kundresan, från att kunden har beställt sin bil till dess att den lämnas tillbaka.
* Digitalisera leverans, kund- och leverantörskontrakt, samt optimera kommunikationen utifrån marknadens behov.
* Som medlem i ALDs ledningsgrupp vara med att aktivt utveckla vår framtida strategi; 2022-2025
* Stärka vår ansvarstagande företagskultur i enlighet med nuvarande satsning på företagskultur och uppmuntra beslutsfattande långt ner i organisationen.
* Driva och utveckla dina team till att nå sin fulla potential och anpassa ditt ledarskap till varje individ.
* Ansvara för riskhantering och arbeta för att implementera och säkerställa att regler och förordningar efterlevs.
Vem är du?
Vi söker dig som har en universitetsexamen med lång erfarenhet från operativa processer och/eller kundservice. Du är en stark och senior ledare som har flera års erfarenhet från ledande positioner där du har dokumenterad erfarenhet rörande förbättring av kundresan, både inom B2B och B2C.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper för denna position och vi ser att du är en naturlig ledare med en mycket god kommunikativ förmåga. Du har en förmåga att anpassa ditt ledarskap till olika behov och individer, du är en lagspelare som finner det som en självklarhet att vi ska ta oss till målet tillsammans. Du är passionerad för kundens behov och kundresan som fenomen, vilken är en viktig del i din målbild. Det är även av vikt att du har förmågan att motivera dina anställda till att vara lika passionerad av detta som du.
Du verkar på ett internationellt plan varför det är viktigt att du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Vi har en stark tro att kombinera föräldraskap och karriär genom planering, distansarbete och flexibilitet. ALD värdesätter mångfald och välkomnar alla sökande oavsett ålder eller etnisk bakgrund. Samtidigt arbetar vi aktivt för en jämnare könsfördelning i vår ledningsgrupp och välkomnar framför allt kvinnor till denna position.
Vi ställer höga krav på dig som Customer Success Operations Director och i utbyte kommer vi ge mycket tillbaka. I denna position får du chansen att påverka och sätta din prägel på vår framtid där du tillsammans med dina kollegor driver fram vår nya strategi. Hos oss på ALD finns fina karriärmöjligheter, inte bara inom Sveriges gränser utan även globalt!
Om ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar ALD Automotive med Jurek och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta Evelina Thimper
evelina.thimper@jurek.se eller Martina Alexandersson,
martina.alexandersson@jurek.seVi önskar att ansökan är skriven på engelska men om du endast har ett CV på svenska idag kan du komplettera med en engelsk version om du blir kallad till intervju. Du är varmt välkommen att skicka din ansökan via
www.jurek.seVi tar ej emot ansökningar via e-post.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-09-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJurek Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Jurek Rekrytering & Bemanning AB (org.nr 556694-5324),
http://www.jurek.se/ Jobbnummer 5919634
Observera att sista ansökningsdag har passerat.