Customer Service Manager hos Andreas Stihl Norden

Adecco Sweden AB / Ekonomichefsjobb / Göteborg
2019-02-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer Service Manager hos Andreas Stihl Norden" (publicerad 2019-03-01) ⬅️


Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av att leda team och brinner för kundservice? Är du affärsmässig och har en god förståelse i att få ihop en god kundupplevelse med lönsamhet? Hos Andreas Stihl Norden får du möjlighet att vara en del av ett familjärt bolag som också är världsledande tillverkare av motorsågar!

Publiceringsdatum
2019-02-28

Om tjänsten
Som Customer Service Manager kommer du att ansvara för att tillsammans med Customer Support teamet jobba för att uppnå en kontinuerlig tillväxt med stabil lönsamhet och en ständigt förbättrad laganda, med både återförsäljare som interna kollegor.

Ditt huvudsakliga ansvarsområde innebär därmed att säkerställa den dagliga driften, utveckla både personal samt verksamheten och säkerställa att det finns en god fördelning av kompetenser och samordning av arbetsuppgifter på avdelningen.

Du rapporterar till Andreas Stihl Nordens lokala Country Manager och ni arbetar nära i frågor så som systematisk processöversikt och utvecklingsarbete, kampanjupplägg likväl som vid prognosarbete.

Om dig
Vi söker dig som har studerat en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, logistik, e-handel eller annat relevant område alternativt har likvärdiga arbetslivserfarenheter. Du har mycket god erfarenhet av arbete inom kundtjänst/support och ett par års dokumenterad erfarenhet av en ledande position med personalansvar. Har detta varit inom e-handel så är detta högt meriterande.
Rollen kräver även att du är van att använda Excel och CRM system som verktyg för ditt arbete och har du kunskaper i SAP så är även detta högt meriterande då det implementeras inom snar framtid.

Som person har du ett gott affärssinne med förmågan att få ihop kundupplevelsen och lönsamheten. Du arbetar målmedvetet och tar ansvar för att driva förbättrings- och effektivitetsarbete i syfte att utveckla teamet. För att bli framgångsrik i rollen så ser vi även att du är trygg i ditt ledarskap, inspirerar och motiverar dina medarbetare likväl som att du har en god förmåga att kommunicera och skapa starka relationer med övriga funktioner inom bolaget. Du är trygg med att använda svenska likväl som engelska språket i arbetet.

Viktigt för tjänsten är:
• Flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom kundtjänst/support
• Erfarenhet av ledarskap
• Kunna driva utveckling- och effektivitetsarbete utifrån ett lönsamhets- och kundperspektiv

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Andreas Stihl Norden
Andreas Stihl Norden AB är ett helägt dotterbolag till familjeföretaget Andreas Stihl AG & Co i Waiblingen, Tyskland som har ca 14000 anställda. STIHL är världens mest köpta motorsågsmärke och finns i mer än 160 länder. De tillverkar, säljer och marknadsför varumärket STIHL, maskiner för skog, trädgård och anläggning. De arbetar och säljer deras produkter via den Servande Fackhandeln. Andreas Stihl Norden AB är huvudkontor för försäljningsorganisationerna i Danmark, Finland, Norge och Sverige.
För mer information se www.stihl.se

"Ett företag är mer än summan av sina anställda, byggnader, maskiner och processer. Det är också mer än bara ren produktion av produkter eller tjänster. Ett företag utgör framför allt en stark och pålitlig gemenskap av personer som arbetar tillsammans för att uppnå mål. Dessa personer måste hålla ihop och identifiera sig med företaget."

Om anställningen
Andreas Stihl Norden har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco. Samtliga frågor och ansökningar besvaras och behandlas av Adecco.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och därmed sker rekryteringsarbetet löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefon- och videointervju. De som går vidare efter detta får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
4. Ifall du är aktuell för tjänsten efter intervju med oss på Adecco kommer du att få träffa vår kund för en slutgiltig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Caroline Carlsson på 031-725 45 39

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Customer Service Manager, Kundtjänstchef, Kundsupportchef, e-handel, retail, näthandel, Lerum, Göteborg, SAP, Andreas Stihl Norden, Adecco

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-22
Ange följande referens när du ansöker: ref-29114
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
4640743

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: